Царините на Трамп: „Епл“ падна за 9 отсто, производител на автомобили веднаш ќе отпушти 7.800 луѓе
Акциите на „Епл“ паднаа за повеќе од 9 отсто по најавата на Доналд Трамп за високи царини за производи од странско производство. Падот на највредната компанија во светот доведе до нагла распродажба на технолошките акции бидејќи композитниот индекс „Насдак“, кој е преполн со технолошки компании, потона за речиси 6 отсто, според „Њујорк тајмс“.
Заедно, најголемите технолошки компании кои беа во првите редови на американската економија во изминатата деценија изгубија речиси 1 милијарда долари на денот на тргувањето. Падот на „Епл“, „Нвидија“, „Мајкрософт“, „Мета“, „Алфабет“ и „Амазон“ резултира со еден од најлошите денови во индустријата од пандемијата на ковид-19.
„Епл“ смета на продажба на уреди за три четвртини од својот годишен приход од речиси 400 милијарди долари, и речиси сите свои „ајфони“ „ајпади“ и „мек“ компјутери ги произведува во странство. Откако Вашингтон најави воведување драстични царини, во четвртокот нагло паднаа сите најголеми светски берзи, при што само „Волстрит“ збриша неверојатни 2,4 милијарди долари од пазарната вредност на компаниите од индексот „С&П 500“.
Азиските берзи беа први на удар затоа што Трамп најави драстични реципрочни царини за увоз од Кина, Јапонија, Индија, Тајван, Јужна Кореја...Увозот од Кина, кој веќе подлежи на царини од 20 отсто, во иднина ќе подлежи на дополнителни царини од 34 отсто, увозот од Јапонија 24 отсто, од Индија 24 отсто, од Јужна Кореја 25 отсто...
За само неколку часа големите компании од автомобилската индустрија почнаа да отпуштаат луѓе. На пример, „Стелантис“ го паузира производството во некои од своите канадски и мексикански фабрики за склопување автомобили поради новонајавените тарифи - и како резултат на тоа, некои американски работници, исто така, ќе бидат привремено отпуштени, јавува Си-ен-ен.
Фабриката за склопување на „Стелантис“ во Виндзор, Канада, која ги произведува „крајслер пасифик“ и „војаџер“, како и „доџ чарџер дајтон“ - ќе биде затворена најмалку две недели почнувајќи од понеделник. Во тој објект работат 4.500 работници. Исто така, почнувајќи од следниот понеделник, фабриката за склопување на „Стелантис“ во Толука, Мексико, која ги произведува „џип компас“ и електричниот „вагонир С“, ќе биде затворена до крајот на април. Фабриката во Толуча има 2.400 работници.
Меѓу оние што ќе бидат отпуштени се и 900 американски вработени, пишува Си-ен-ен, кои произведуваат погонски единици за канадските и мексиканските фабрики, потврдиле од „Стелантис“. Привремените отпуштања беа поради намаленото производство поттикнато од царините на Доналд Трамп.
- Тоа се активности што не ги преземаме лесно, но се неопходни со оглед на моменталната пазарна динамика. Разбираме дека сегашното опкружување создава несигурност. Бидете уверени дека сме високо ангажирани со сите наши клучни чинители, вклучително и врвни владини лидери, синдикати, добавувачи и трговци на мало во САД, Канада и Мексико, додека работиме на управување и приспособување на овие промени - истакна Антонио Филоса, шеф на операциите на „Стелантис“ за Америка и Канада.
Претседателот на синдикатот на „Обединети автомобилски работници“, Шон Фејн, ги нападна намалувањата на „Стелантис“.
- „Стелантис“ продолжува да си игра со животите на работниците. Овие отпуштања се сосема непотребен избор на компанијата. Тие покажуваат што не е во ред со нашиот расипан трговски систем. Компаниите како „Стелантис“ ги користат работниците како колатерална штета за да ја платат цената за лошите менаџерски одлуки, а тоа е неприфатливо - рекол Фејн.
И покрај критиките од минатото кон претседателот Трамп, Фаин и синдикатот силно ја поддржаа неговата тарифна политика верувајќи дека производството на автомобили од Мексико и други земји ќе се префрли назад во фабриките во САД. Но, за таква промена ќе бидат потребни најмалку месеци, ако не и години, пишува Си-ен-ен.
Извор: express.24sata.hr
Фото: Wikipedia