Што носеле тинејџерките во 40-тите години: џемпери, здолништа и мокасинки

Што носеле тинејџерките во 40-тите години: џемпери, здолништа и мокасинки

Подготвил: Маја Пероска

Лектор: Ивана Кузманоска

Тинејџерките во 40-тите години доживеале изненадувачки степен на независност, начин на живот што може да предизвика завист кај многу современи тинејџери.

Воспитувани во време кога општествените норми нагласувале дека треба да се облекуваат добро за да го привлечат нивниот иден сопруг и да работат со скратено работно време, за да си дозволат предмети како што е фин свадбен порцелан - нивното воспитување било вкоренето во традицијата. Сепак, како што растеле, светот околу нив драматично се променил.

Со младите мажи кои се бореле во Втората светска војна и двајца родители кои често работеле надвор од домот, овие девојки се движеле низ нова, помалку надгледувана реалност со повеќе расположлив приход од кога било.

фотоизвор: Rare Historical Photos

На училиште, строгиот кодекс на облекување го диктирал секој детаљ, од блузи и здолништа до чорапи, чевли, накит и фризури, засилувајќи го чувството за ред и усогласеност. Меѓутоа, надвор од училиштето, тинејџерките ја прифатиле новооткриената слобода во модата и начинот на живот. Тие купувале облека што ги одразувала нивните лични вкусови, како што се плетени џемпери, карирани здолништа, чорапи и мокасини, често надополнети со очила.

Нивниот избор честопати се оддалечувал од стиловите што ги претпочитале нивните мајки, изненадувајќи ги дизајнерите со нивните смели, индивидуалистички селекции. Многумина прифатиле повеќе „машки“ изглед, вградувајќи панталони, тексас фармерки, па дури и комбинезони во нивните гардероби.

фотоизвор: Rare Historical Photos

Киносалите и фонтаните станале популарни места за дружење, каде што младите го слушале Френк Синатра, танцувале свинг и уживале во релативната безгрижна независност што им ја овозможувале воените околности. Забавната индустрија во 40-тите години го препознала растечкото влијание на тинејџерите и брзо се приклучила на овој пазар во развој.

Една од најистакнатите иновации на ерата било списанието „Севентин“, објавено во 1944 година. Станало инстант хит меѓу тинејџерките, нудејќи совети за шминка, мода и навигација во односите со родителите.

Во текот на 40-тите и 50-тите, медиумите почнале да играат улога во обликувањето на посебниот тинејџерски идентитет. Тинејџерите почнале да го префрлаат своето внимание од семејната динамика кон своите врсници, поминувајќи повеќе време во активности приспособени на нивните интереси. Посетувале простори дизајнирани за нивна забава, од фонтани до театри, како и возење во автомобил, прифаќајќи го начинот на живот што често ги збунувал или ги загрижувал нивните родители.

фотоизвор: Rare Historical Photos

 

И покрај оваа културна промена, концептот на семејно заедништво нашол нов простор во приградските домови од 50-тите. Воведувањето на „семејните соби“ станало дел од модерното живеење, обезбедувајќи централизирана област за семејствата да гледаат телевизија, да уживаат во ТВ-вечери, да слушаат музика и да играат игри.

Извор: rarehistoricalphotos.com

Фото: Rare Historical Photos