„Анбоксинг“ - длабока дупка во која се задушува нашата култура
Во ерата на дигитална заситеност, каде што информациите и забавата се нудат во неограничени количини, се појави особено бизарен феномен – „анбоксинг“ (отпакување). Овој тренд, кој се состои од снимање на отворањето нови производи и објавување на тие видеа на интернет, стана толку популарен што заслужува подлабоко разгледување. Дали „анбоксингот“ навистина е толку безначаен како што изгледа?
Од кутија до култ
Видеата со ваквата активност, во кои поединци со манична прецизност ја отпакуваат содржината на пакетот, од најевтината играчка до најскапиот телефон, станаа вистинска индустрија. Милиони луѓе во светот поминуваат часови гледајќи како другите отвораат кутии, а креаторите на оваа содржина станаа вистински ѕвезди на социјалните мрежи.
Што е тоа што ги привлекува луѓето кон овој вид содржина? Дали е тоа задоволство од исчекување, желбата да се поседуваат нови нешта или можеби нешто подлабоко? Психолозите тврдат дека „анбоксингот“ може да ја задоволи потребата за нови искуства, но и да го зголеми чувството на осаменост бидејќи гледачите се поистоветуваат со инфлуенсери кои отвораат производи кои самите не можат да си ги дозволат.
Комерцијализација
„Анбоксинг“ стана исклучително профитабилен бизнис. Компаниите им плаќаат на инфлуенсерите за да ги промовираат нивните производи преку видеа, а самите креатори заработуваат пари од рекламирање и продажба на стоки. Оваа комерцијализација доведе до промовирање на потрошувачкото општество, каде што е поважно да се покаже дека некој поседува нешто ново отколку да ужива во самиот производ.
Но, „анбоксингот“ не е само прашање на потрошувачкото општество. Тоа е симптом на една подлабока културна криза, каде што вниманието се расфрла на илјада ситници и каде што има сѐ помалку простор за подлабоко размислување и создавање. Гледањето како некој отвора кутија е пасивна активност која не поттикнува имагинација или критичко размислување.
Влијание врз младите
Влијанието на оваа активност врз младите е особено загрижувачко. Децата и адолесцентите, кои се најголеми консументи на вакви содржини, учат дека среќата лежи во поседувањето материјални работи и дека е поважно да се има најновиот уред отколку да се развиваат нивните таленти и интереси. Ваквата порака може да има долгорочни последици врз нивниот развој.
Критиката како двигател на промените
Критичарите на трендот честопати се обвинети за пуританизам и неразбирање на современата култура. Сепак, неопходен е критички осврт на оваа појава за да се разбере насоката во која се движи нашето општество.
Се работи за само уште еден симптом на поширок проблем - губење на значењето во свет преплавен со информации и материјални добра. За да избегаме од оваа култура на потрошувачка, треба да се вратиме на основните вредности, како што се креативноста, емпатијата и желбата за знаење. Наместо да гледаме како другите ги отвораат кутиите, можеме да го посветиме нашето време на активности кои навистина нѐ исполнуваат. Можеме да читаме книги, да се занимаваме со уметност, да свириме на инструмент, да се дружиме со пријателите или да волонтираме.
Се разбира, не треба да ги осудуваме сите оние што уживаат да гледаат видеа со „анбоксинг“. Секој има право на свој избор. Сепак, важно е да се биде свесен за влијанието што овој вид содржина го има врз нас и врз општеството како целина.
„Анбоксинг“ е феномен кој нѐ тера да се запрашаме за смислата на нашето постоење. Дали е навистина важно да ги поседувате сите најнови уреди и додатоци или е поважно да го развиете вашиот потенцијал и да изградите квалитетни односи со другите луѓе? Одговорот на ова прашање зависи од секој од нас.
Извор: svijetkulture.com
Фото: Freepik