Летачкото беспилотно такси на „Боинг“ би можело да полета со патници до 2030 година

Летачкото беспилотно такси на „Боинг“ би можело да полета со патници до 2030 година

Подготвил: Маја Пероска

Лектор: Ивана Кузманоска

Некогаш замислениот концепт сега станува реалност, а ќе го реализира компанијата „Боинг“. Станува збор за беспилотно летачко такси кое треба да превезува патници до 2030 година.

Всушност, авионот бил развиен од подружницата на „Боинг“, „Виск Аеро“, и треба да помогне во решавањето на сообраќајниот метеж во САД до 2030 година.

Брајан Јутко, директор на компанијата „Виск Аеро“, истакнал дека компанијата очекува нејзиното беспилотно летачко такси да почне да превезува патници во текот на оваа деценија и дека соработува со американскиот регулатор за добивање дозволи.

И покрај неговиот оптимизам, јасно е дека индустријата за летачко такси се соочува со технолошки предизвици, вклучително и развој на помоќни батерии, така што компаниите можат да направат неколку летови со едно полнење на батеријата. Исто така, неопходно е да се убедат регулаторот и јавноста дека авионот е безбеден, што е уште поголем предизвик.

Најсофистицираното летачко такси во светот, генерација 6, комбинира еден од најбезбедните системи за транспорт на патници во комерцијалната авијација, со водечка автономна технологија и софтвер. Дизајнот е генерално поедноставен, а луѓето имаат задача да го надгледуваат секое патување.

Авионот може да помине 144 километри со едно полнење, неговата брзина е 222 км/ч, на надморска височина помеѓу 762 и 1.220 метри.

Со распон на крилата од 15 метри, авионот има 12 пропелери кои се шират при полетување, со навалување на предниот ред за погон при хоризонтален лет. Задните пропелери се исклучуваат и се „заклучуваат“ за време на возењето за да се намали отпорот, додека предните преодни пропелери се поголеми од претходно и имаат пет сечила. Крилата се издигнати над патничката кабина за поголема безбедност и намалување на бучавата. Леталото е дизајнирано да лета автономно користејќи „логички и процедурален софтвер за одлучување“, пакет од сензори и можности за избегнување пречки.

„Боинг“ планира да влезе и на азиските пазари до крајот на деценијата.

Иако производството на „Боинг“ се наоѓа во САД, компанијата долги години ги проширува своите операции во странство. „Боинг“ има капацитети за истражување и развој надвор од САД - во Австралија, Јужна Кореја и Индија. Компанијата веќе склучила партнерство со компании како „Мицубиши“, „Кавасаки“ и „Субару“, кои ќе доставуваат делови.

Извор: klix.ba

Фото: YouTube screenshot