„Амазон“ првично ја замисли својата „Алекса“, гласовниот асистент што доаѓа со неговите паметни домашни уреди „еко“, како средство за продажба на повеќе производи. Но, според известувањата од „Волстрит журнал“, вистинските потрошувачи најчесто ја користат за едноставни задачи, како што се проверка на времето или поставување аларми - и тоа ги избезумува извршните директори кои сметале дека со оваа алатка ќе заработат многу пари.
- Се загриживме дека вработивме 10.000 луѓе и направивме паметен тајмер - изјавил поранешен висок вработен.
Навистина, како што покажуваат внатрешните документи прегледани од „Волстрит журнал“, „Амазон“ потрошил десетици милијарди долари на своите домашни уреди, проект за домашно милениче на основачот Џеф Безос кој, заедно со „еко“, вклучува „киндлс“, „фајр ТВ“ стапчиња и видеоѕвона на компанијата „Ринг“.
Само од 2017 до 2021 година компанијата загубила повеќе од 25 милијарди долари на тие уреди.
- Стотици милиони уреди на „Амазон“ се користени од клиентите низ светот, а за нас нема поголема мерка за успех од тоа - истакнал портпаролот на компанијата.
Но, имајќи предвид дека компанијата сега бара оправдување за трошоците за овие паметни уреди, таа изјава може да содржи само малку спин. Познат како „надолно влијание“, концептот датира од 2011 година и бил застапен од Безос, а пропишува вредност на производот врз основа на тоа како клиентите трошат во „Амазон“, откако ќе го купат.
Со е-читачите на „киндл“, кои често вклучуваат корисници кои купуваат книги во самиот уред, „надолното влијание“ има смисла. Истата логика, по неговото лансирање, требало да важи и за „еко“, но како што покажала изминатата деценија, луѓето се повеќе заинтересирани да ја користат „Алекса“ како виртуелен асистент наместо како помошник-купувач.
Сепак, тимот за уреди е зголемен на повеќе од 15.000 луѓе во еден момент - дури и кога „еко“ продолжи да не заработува пари.
Извор: futurism.com
Фото: Freepik