Наставникот ја има единствената можност да создаде услови потенцијално надареното дете да стане позитивен и полезен член на општеството. Тој треба да биде свесен дека на некои надарени деца им недостига синхронизираност со нивните врсници, семејството и со времето во кое живеат. Затоа, неопходно е наставникот да ги разбере чувствата на фрустрираност и изолираност кај овие деца, кои можат да се појават, бидејќи нивниот интелектуален развој е побрз од емоционалниот и физичкиот. Воедно наставникот треба да биде свесен за евентуалното несовпаѓање на интелектуалните и социјалните потреби, како, на пример: потребите за сигурност и социјално прифаќање.
Надарените најчесто патат поради својот талент
Наставниците, покрај знаењата од сопствениот предмет, треба да располагаат со:
1. Сознанија за развојот на детето,
2. Доверба,
3. Вештина за развој на флексибилен и интересен материјал,
4. Високо развиена вештина за прашување и објаснување,
5. Желба повеќе да насочуваат отколку да диктираат, дозволувајќи им на учениците да развиваат независност во мислењето и однесувањето,
6. Докажан успех како наставници во редовните училишта,
7. Можности да направат грешки,
8. Наставниците треба да поседуваат лидерски вештини.
Целиот текст прочитајте го на
Деца.мк.