X
 07.11.2024 Наука

Луѓето што преферираат слатка храна имаат слатко и меко срце

Истражувањата покажаа дека претпочитањето слатка храна е поврзано со прифатливоста како особина. Поврзаноста помеѓу оваа особина и претпочитањето сладок вкус се совпаѓа со термините кои понекогаш се користат за да се опишат љубезните и фини луѓе, како и луѓето што ги сакаме, а тоа се „слатки“, „медени“ и слично.

Овие врски може да се објаснат врз основа на теоријата за концептуална метафора. Централниот принцип на теоријата е дека метафорите ги мапираат апстрактните концепти (на пример, нешто убаво) на поконкретни области (на пример, искуства со сладок вкус) за да помогнат во разбирањето. Во теоријата на концептуалната метафора, метафоричните мапирања се когнитивни асоцијации, често научени преку искуство или процес на отелотворување, кои на крајот им овозможуваат на луѓето да размислуваат или да претставуваат апстрактни концепти преку термини кои се полесно воочливи, како што е вкусот.

Една нова статија имала цел да испита дали поврзаноста помеѓу преференциите за слатко и прифатливоста и согласноста како особини се јавува низ културите. За да се одговори на ова прашање, студијата тестирала 373 кинески учесници, 474 германски учесници, 401 Мексиканец и 402 американски учесници.

Учесниците пополниле скала на согласност од 10 ставки, која ги прашала колку одредени изјави (на пример, „сочувствување со другите“, „одвојување време за другите“, „меко срце“) ги опишуваат со помош на скала на оцени од 1 (многу неточно) до 5 (многу точно). Учесниците пополниле скала за претпочитање на сладок вкус, која имала десет ставки (т.е. бонбони, карамела, чоколадна торта, мед, сладолед, јаворов сируп, круши, суво грозје, јагоди и шеќер), што тие ги оцениле користејќи скала од 1 (воопшто не ми се допаѓа) до 6 (многу ми се допаѓа). Дополнително, учесниците оцениле колку им се допаѓаат пет типа вкусови: слатко, кисело, солено, горчливо и зачинето, исто така со оцени од 1 (воопшто не ми се допаѓа) до 6 (многу ми се допаѓа).

Студијата покажала дека прифатливоста како особина е во позитивна корелација со двете различни мерки на преференции за сладок вкус, во сите четири примероци. Тоа значи дека луѓето што сакаат слатка храна имаат поголема веројатност да сочувствуваат со другите, да одвојуваат време за другите, да имаат меко срце итн. Затоа, резултатите од студијата сугерираат дека луѓето од различни култури користат искуства кои вклучуваат вкусување слатка храна за да ја разберат или да ја конципираат прифатливоста и љубезноста во општата комуникација.

Извор: psychologytoday.com

Фото: Freepik

Подготвил: Маја Пероска

Издвојуваме

Слични вести од Fakulteti.mk

Наука