Ново истражување во САД открива дека автомобилите денес се значително помалку шарени од порано, со што сивата боја доминира во индустријата.
Американската компанија за продажба на половни автомобили „Ајсикарс“ објави дека во 2004 година автомобилите во монохроматски бои сочинувале 60,3 отсто од пазарот во САД. Во текот на 2023 година нијанси на црна, бела, сребрена и сива боја сочинувале дури 80 отсто од сите продадени нови автомобили во САД. Сличен тренд покажуваат и истражувања на оваа тема во Европа.
Истражувањето открива дека од монохроматските бои, белата е најпопуларна со 27,6 отсто удел меѓу сите нови продадени автомобили во 2023 година, во споредба со 15,6 отсто во 2004 година. Црната е следната најпопуларна боја со удел од 22 отсто, додека пред две децении имаше удел од 14 отсто. Сивата се најде на третото место со удел од 21,3 отсто (11,7 отсто во 2003 година), додека 9,1 отсто од сите нови продадени автомобили се сребрени. Сребрената е и единствената монохроматска боја чиј удел падна во споредба со 2003 година, кога имаше 19 отсто од пазарот.
Зошто е така? Поголемиот дел од понудата на нови автомобили се состои од монохроматски бои. Секој нов модел, како во САД така и во Европа, во својата понуда претежно има неколку нијанси на сива, црна и бела боја, додека навистина ретко може да се сретне модел кој нуди малку пошарена палета на бои. Исто така, купувачите се свесни дека автомобил со неутрална боја подоцна полесно ќе се продаде, односно дека таквите автомобили ги држат своите цени. Треба да се земе предвид и дека компаниите имаат поголем удел во вкупната продажба, а тие практично не купуваат ништо шарено.
Најпопуларната боја без монохроматски тонови во 2023 година беше сината, со 8,9 отсто удел на пазарот или 18 отсто помалку од 2004 година. Потоа следува црвената со 7,3 отсто (пад од 38,1 отсто во споредба со 2004 година), зелената со 2 отсто (пад од 50,6 отсто во споредба со 2004 година) и портокаловата со 0,5 отсто (пад од 14,8 отсто во споредба со 2004 година).
- Шарените автомобили се чини дека се загрозен вид. И покрај разновидната палета што ја нудат производителите на автомобили, денес многу помалку автомобили што се продаваат се без сиви тонови. Тие изгубија половина од својот удел на пазарот во изминатите 20 години, а може да станат уште поретки во следните 20 години - вели Карл Брауер, извршниот аналитичар на „Ајсикарс“.
Разните бои сè уште се донекаде популарни само кај спортските автомобили, каде што имаат удел од 37,5 отсто. Кај теренците тие паднаа на само 19,8 отсто.
Извор:
Jutarnji.hr
Фото: Freepik