X
 02.09.2024 Технологија

Пребарувањето на „Гугл“ со користење вештачка интелигенција предизвикува сериозна загриженост

Пред извесно време „Гугл срч“ почна да прикажува одговори засновани на вештачка интелигенција (ВИ), ставајќи ги на самиот врв на страниците со резултати од пребарувањето, што може да доведе до тоа корисниците да не кликнат на оригиналните веб-локации чии податоци се користат за овие резултати.

Многу сопственици на веб-страници сметаат дека не можат да си дозволат да ја блокираат вештачката интелигенција на „Гугл“ бидејќи тоа би ја попречило нивната онлајн видливост. Доминацијата на „Гугл“ во пребарувањето, која неодамна беше прогласена за нелегален монопол од страна на федералниот суд, му дава предност во војната со вештачката интелигенција, која многу мали бизниси и стартапи ја гледаат како неправедна.

„Гугл срч“ се соочува со сериозни обвинувања поради начинот на кој воведува вештачка интелигенција

Издавачите се соочуваат со дилема: или да дозволат нивната содржина да ја користат моделите со вештачка интелигенција, ризикувајќи нивните веб-страници да станат застарени - или да исчезнат од пребарувањето на „Гугл“, кое е главниот извор на интернет-сообраќај. Прегледите на вештачката интелигенција на „Гугл“, кои се појавуваат на врвот на страницата за пребарување, се дел од нивната стратегија да обезбедат поквалитетни информации и да ги зголемат шансите за откривање содржина.

Сепак, многу издавачи не се подготвени да го преземат ризикот да ја блокираат технологијата на „Гугл ВИ“ бидејќи тоа би можело да го намали нивното присуство на интернет. Некои помали и релативно млади компании, како што се „Тако“ и „Каги“, се обидуваат да се натпреваруваат со „Гугл“ со тоа што им плаќаат на издавачите да лиценцираат содржина, но тие се соочуваат со огромни финансиски предизвици.

„Гугл“ има предност бидејќи не мора да плаќа за содржината на ист начин како што тоа го прават помалите конкуренти, а договорите како со „Редит“ му даваат дополнителна предност. Овој тип договор меѓу водечките компании и услуги предизвикува голема загриженост кај креаторите на содржини и сопствениците на веб-локации, кои се плашат од губење на сообраќајот и приходите.

Технолошките промени во пребарувањето, како што се моделите со вештачка интелигенција, дополнително го истакнуваат проблемот со монополот на „Гугл“. Министерството за правда во САД размислува за мерки кои би можеле да вклучуваат принудување на „Гугл“ да споделува податоци со конкурентите, па дури и екстремни мерки како распаѓање на компанијата.

Веб-страниците што создаваат и објавуваат содржини на интернет се свесни за потребата да ја намалат зависноста од „Гугл“ и да изградат подиректни врски со своите корисници за да преживеат во променливата средина на пребарувањето на интернет.

Извор: benchmark.rs

Фото: Freepik

Подготвил: Маја Пероска

Издвојуваме

Слични вести од Fakulteti.mk

Технологија