11.08.2024 Наука

Цревниот микробиом влијае врз нашето однесување кон другите и врз нашата правичност

Нашето општествено одлучување е под влијание на психолошки, политички и други фактори. Сепак, истражувачите откриле дека може да има и друга сила зад нашето општествено одлучување, а тоа е составот на цревниот микробиом.

Истражувачите од Парискиот институт за проучување на умот и од Универзитетот во Бон откриле дека промените во цревниот микробиом можат да влијаат врз нашата чувствителност кон правичноста и врз тоа како се однесуваме со другите.

Микроорганизмите влијаат врз однесувањето, сознанието и функцијата на мозокот

Објавено во списанието „ПНАС Нексус“, истражувањето открило докази за улогата на цревниот микробиом во регулирањето на социо-афективното однесување кај животните. Сепак, останува непознато дали и како составот на цревниот микробиом може да влијае врз општественото одлучување за здравјето.

Истражувачите ги тестирале причинско-последичните ефекти на 7-неделната синбиотска (наспроти плацебо) диетална интервенција врз алтруистичкото однесување со социјално казнување, во игра со употреба на ултиматум. Резултатите покажале дека интервенцијата ја зголемила подготвеноста на учесниците да се откажат од парична исплата кога се третирани неправедно.

Цревниот екосистем комуницира со централниот нервен систем

Истражувачите го задржале влијанието на микроорганизмите врз однесувањето, сознанието и функцијата на мозокот кај нивниот домаќин.

- Достапните податоци посочуваат дека цревниот екосистем комуницира со централниот нервен систем преку различни патишта, вклучувајќи го и вагусниот нерв. Исто така, може да користи биохемиски сигнали кои предизвикуваат ослободување на невротрансмитери, како што се допамин и серотонин, кои се неопходни за правилно функционирање на мозокот - вели Хилке Пласман од Институтот за проучување на умот во Париз.

За целосно искористување на овој ефект, истражувачите регрутирале 101 учесник. За седум недели, 51 земале додатоци во исхраната кои содржат пробиотици (корисни бактерии) и пребиотици (хранливи материи кои промовираат колонизација на бактерии во цревата), додека 50 други добиле плацебо. Сите учествувале во игра со ултиматум за време на две сесии - на почетокот и на крајот од периодот на земањето на суплементите.

Истражувачите откриле дека групата што ги примала суплементите одбивала нееднакви понуди по завршувањето на седумте недели. Дури и ги одбила нееднаквите понуди кога парите биле малку небалансирани.

Но, Пласман смета дека е премногу рано да се каже дека цревните бактерии можат да нè направат помалку рационални и поприемчиви за социјалните размислувања.

- Сепак, овие нови резултати појаснуваат кои биолошки патишта треба да ги разгледаме. Изгледите за модулирање на цревниот микробиом преку исхрана, за позитивно да се влијае врз донесувањето одлуки се фасцинантни. Треба многу внимателно да ја истражиме оваа поврзаност - заклучил Пласман.

Извор: Interesting engineering