Азиските земји се наоѓаат на врвот на листата на најуспешни образовни системи, покажува најновото истражување на Организацијата за економска соработка и развој.
Првите пет места на листата на квалитетно школување го заземаат Сингапур, Хонг Конг, Јужна Кореја, Јапонија и Тајван. После нив доаѓаат европските земји како Финска, Естонија, Швајцарија и Холандија, а првите 10 завршуваат со Канада.
Истражувањето направено врз основа на резултатите од тестовите по математика и природна наука тврди дека е поширок показател на глобалната мапа на образовни стандарди од PISA тестирањето кое воглавно се фокусира на индустријализираните земји.
На листата нашата земја се најде на
65-то место од вкупно 76 земји, Србија е 42-то место, Црна Гора е на 56-то место, додека Хрватска има подобар успех и се наоѓа на 34 место. Словенија е земјата со најдобар образовен систем на Балканот и го зазема 18-то место.
Табелата покажува проблеми во американското образование кое се наоѓа на 28 место со Италија, а исто така и во Шведска, која минатата недела доби предупредување од OECD поради сериозни проблеми во образовниот систем.
Организацијата за економска соработка и развој вели дека истражувањето јасно ја покажува врската меѓу образованието и економскиот раст.
„Ова е прв пат да имаме глобална слика за квалитетите на образованието“, вели директорот за образование од OECD, Андреас Шличер. „Идејата беше да им се даде можност на земјите, богати и сиромашни да можат да се споредат со оние кои водат на листата на образование, ги открива предностите и слабостите и гледа каква е долгорочната корист од подобрените квалитети на образование“, вели тој.
„Ако одите во азиска училница, ќе сретнете ученици кои од секој ученик очекуваат да успее. Таму има доста строгост и дисциплина и насоченост. Овие земји се одлични бидејќи ги привлекуваат најдобрите професори“, вели тој.
Извештајот кој го објави OECD го направија Ерик Ханушек од Стенфорд и Луџер Воесман од Универзитетот во Минхен. Тие нагласуваат дека образовниот стандард може да предвиди колку богатство земјата ќе создаде во подолг период. „Слабата образовна политика и пракса ги оставаат земјите во постојана состојба на рецесија“, вели извештајот.
Подобрувањето на образованието би создало „одлични долгорочни економски добивки“, велат експертите. Кога на пример Гана, најлошо рангирана земја, би постигнала нејзините 15 годишни ученици да усвојат основни образовни вештини, нејзиниот сегашен БДП би пораснал 38 пати и тоа во животниот век на денешните млади луѓе.
Countries ranked by maths and science |
1 |
Singapore |
2 |
Hong Kong |
3 |
South Korea |
4 |
Japan (joint) |
4 |
Taiwan (joint) |
6 |
Finland |
7 |
Estonia |
8 |
Switzerland |
9 |
Netherlands |
10 |
Canada |
11 |
Poland |
12 |
Vietnam |
13 |
Germany |
14 |
Australia |
15 |
Ireland |
16 |
Belgium |
17 |
New Zealand |
18 |
Slovenia |
19 |
Austria |
20 |
United Kingdom |
21 |
Czech Republic |
22 |
Denmark |
23 |
France |
24 |
Latvia |
25 |
Norway |
26 |
Luxembourg |
27 |
Spain |
28 |
Italy (joint) |
28 |
United States (joint) |
30 |
Portugal |
31 |
Lithuania |
32 |
Hungary |
33 |
Iceland |
34 |
Russia |
35 |
Sweden |
36 |
Croatia |
37 |
Slovak Republic |
38 |
Ukraine |
39 |
Israel |
40 |
Greece |
41 |
Turkey |
42 |
Serbia |
43 |
Bulgaria |
44 |
Romania |
45 |
UAE |
46 |
Cyprus |
47 |
Thailand |
48 |
Chile |
49 |
Kazakhstan |
50 |
Armenia |
51 |
Iran |
52 |
Malaysia |
53 |
Costa Rica |
54 |
Mexico |
55 |
Uruguay |
56 |
Montenegro |
57 |
Bahrain |
58 |
Lebanon |
59 |
Georgia |
60 |
Brazil |
61 |
Jordan |
62 |
Argentina |
63 |
Albania |
64 |
Tunisia |
65 |
Macedonia |
66 |
Saudi Arabia |
67 |
Colombia |
68 |
Qatar |
69 |
Indonesia |
70 |
Botswana |
71 |
Peru |
72 |
Oman |
73 |
Morocco |
74 |
Honduras |
75 |
South Africa |
76 |
Ghana |