Одземањето и собирањето се тешки за објаснување со зборови, а едноставното пишување на бројки не е доволно добро за секого. Учениците треба да видат што значи да се собира и одзема во реалноста со користење предмети. Освен тоа, секој ученик учи на различен начин и му е потребна различна ментална стратегија за учење. Еве некои техники кои може да се пробаат.
Собирање и одземање за броеви од 0 до 10
Виножитото со шест бои ги покажува броевите чиј збир е еднаков на десет.
Слично како и виножитото, но учениците мора да ја откријат комбинацијата на бројки самите кога влечат карта. На пример, доколку извлечат број 4 од делот за собирање, тие може да одберат 4 или 3 и 1. Доколку извлечат број 6 од делот за одземање, може да одберат 10 и 4, 9 и 3, 8 и 2, 7 и 1 или 6.
Пар хартиени раце може да ги научат учениците како да ги користат прстите за собирање и одземање. Подигнете ги прстите за да соберете, а свиткајте ги за да одземете.
Учениците може да визуелизираат собирање и одземање со помагање на играчка-жаба да скокне напред или назад на линијар. Ова е пример за скокање напред за 3+2.
Собирање и одземање за броеви од 11 до 20 Приказна со броење, буквално, е приказна со проблем со бројки. На пример: „Влегов во продавница за миленичиња и видов пет риби и четири желки. Вкупно видов девет животни.“
Лего коцките се одличен начин да им се покажуваат на учениците групи од десетици и единечни броеви вертикално.
Ланчиња од две бои се добри за визуелизирање на два делови кои доколку се соберени заедно прават едно цело или дека едно цело може да се подели на две.
За да решат равенки напишани на пластичните јајца, учениците треба да ги отворат и да ги избројат копчињата внатре.