X
 12.10.2025 Живот

Дури 92 проценти од младите луѓе избираат дестинации според објавите на социјалните мрежи

По пандемијата, која речиси го парализира светскиот туризам и го промени начинот на кој го доживуваме патувањето, глобалната индустрија се враќа - посилна од кога било. Според извештајот на „Мекинси енд компани“ насловен како „Состојбата на патувањата и угостителството“, се очекува туризмот целосно да закрепне откако изгуби дури 75 проценти од својата вредност во 2020 година. Ова враќање го активира таканаречениот туризам на одмазда, феномен во кој патниците конечно ги реализираат долго одложуваните патувања или авантури од сопствените листи со желби.

Како дел од истражувањето, анализирани биле навиките на повеќе од пет илјади патници од Кина, Германија, Обединетите Арапски Емирати, Обединетото Кралство и САД, кои патувале барем еднаш во последните две години за одмор. Резултатите покажале дека денешните туристи се помотивирани од кога било, поселективни во изборот на дестинации, но и подлабоко поврзани со идејата за значајно патување. Две третини од испитаниците изјавиле дека се повеќе заинтересирани за патување сега отколку пред пандемијата, а помладите генерации - милениумците и генерацијата З - го предводат трендот, трошејќи поголем дел од своите приходи на искуства отколку на луксузни производи.

Постарите луѓе претпочитаат домашни патувања

Спротивно на тоа, постарите генерации, особено бејби-бумерите, претпочитаат поблиски дестинации и домашни патувања, но сепак опфаќаат една петтина од вкупните туристички трошоци. Тие се подготвени да платат повеќе за удобност и практичност, како што се директни летови и сместување со подобар квалитет, но се посклони да штедат кога станува збор за самите искуства. Младите луѓе, од друга страна, размислуваат поинаку - искуствата им се поважни од сè друго. Во нивниот случај, патувањето не е само бегство од секојдневниот живот, туку начин на изразување, истражување и поврзување со другите.

Исто така, се истакнува и силното влијание на социјалните медиуми врз одлуките за патување. Речиси 92 проценти од помладите испитаници признале дека нивното последно патување било инспирирано од содржината на социјалните медиуми - од објави на инфлуенсери, до препораки од пријатели. Патувањето така станува општествен феномен: приказна што се споделува. Културните разлики дополнително ги обликуваат туристичките навики.


Додека азиските и блискоисточните патници се посклони да бараат култни знаменитости и добро познати атракции, европските и северноамериканските патници бараат автентични искуства и културни средби.

Подемот на нови дестинации

Според анализата, постојат три главни трендови што ќе го обликуваат глобалниот туризам во наредните години. Првиот е растот на домашните патувања, што сочинува три четвртини од вкупните глобални трошоци. Додека Соединетите Американски Држави во моментов се најголемиот домашен пазар, Кина наскоро ќе ги престигне. Вториот тренд е појавата на нови туристички пазари - како што се Индија, Југоисточна Азија и Источна Европа - чии граѓани сè повеќе ќе патуваат во странство. Третиот тренд е порастот на неочекувани дестинации, како што е Руанда, која стана пример за успешен одржлив туризам, благодарение на ограничувањето на дозволите за гледање горили и инвестирање приходи во зачувување на локални заедници. Ваквите модели покажуваат дека дури и помалите земји можат успешно да се позиционираат ако понудат искуства со јасно социјално и еколошко влијание.

Анализата нагласува дека иднината на туризмот во голема мера ќе биде обликувана од технологијата, особено од вештачката интелигенција. ВИ веќе овозможува персонализирани патни планови, дигитални асистенти кои ги придружуваат патниците во текот на нивните патувања и алатки кои ја олеснуваат работата на вработените во туризмот и ја подобруваат комуникацијата со гостите.

Извор: forbes.dnevnik.hr

Фото: Freepik

Подготвил: Маја Пероска

Издвојуваме

Слични вести од Fakulteti.mk

Живот