Украсите на хаубата почнале да се користат за маскирање на капачињата на радијаторите пред повеќе од еден век. Некогаш капачињата на радијаторите биле поставени на надворешната страна на автомобилот за возачите да можат да внимаваат на температурата на водената пареа на течноста за ладење. Но, капачињата не биле особено привлечни како дизајнерска карактеристика, па производителите на автомобили почнале да додаваат украси.
Автомобилите порано не биле опремени со мерачи на температурата на течноста за ладење. Така, една компанија го создала „Мото-митер“, мерач на температура поставен на радијатор. Како што производителите почнале да вградуваат мерачи на температурата на течноста за ладење, „Мото-митер“ престанал да се користи, но украсот на хаубата останал за некои марки на автомобили.
Денес, само неколку врвни производители сè уште ги нудат овие украси, како „Ролс-Ројс“ и „Бентли“.
Но, што се случи со овие украси?
Според автомобилскиот музеј „Аубурн корд дусенберг“ во Обурн, Индијана, безбедносните експерти почнале внимателно да ги испитуваат украсите на хаубата како потенцијална опасност при судири во текот на 60-тите години. Украсите на хаубата биле испуштени во следните дизајни: „мустанг“, „корвет“, „камаро“ и „племаут супербрд“. Како што автомобилите стануваа побрзи, производителите можеа да видат дека сè што го зголемува коефициентот на отпор и влијае врз ефикасноста на горивото било пречка. Украсите на хаубата како мечката на „Бугати“ или „Духот на екстази“ на „Ролс-Ројс“, за жал, можат да влијаат врз аеродинамиката на автомобилот.
Во Европа, автомобилските регулативи ги исфрлиле украсите на хаубата поради ризикот што тие го претставувале за пешаците доколку учествувале во сообраќајна несреќа.
Сепак, не сите автомобилски компании ги укинаа украсите од хаубата во 60-тите. На пример, „Кадилак“ го задржа својот украс на некои модели до почетокот на 21 век, следејќи го законот кој бараше украсот да се свитка при удар.
Голем дел од автопроизводителите сметале дека украсите на хаубата му даваат на возачот точка за насочување кон центарот на патот, со што автомобилот е полесен и побезбеден за управување.
Извор:
Popsci.com
Фото:
Wikipedia