Интернационално или не, голема е веројатноста повеќето инвеститори да даваат пари на мажи. Тоа треба да се промени. Жените претприемачи работат 30 проценти од сите мали бизниси, а заедно вработуваат 7,9 милиони луѓе, а произведуваат
1.4 трилиони долари во продажба (од 2015 година).
Сиот овој успех е прекрасен. Сепак, постои основен проблем, што ги држи жените од тоа да бидат уште повеќе влијателни, а тоа е тешкотијата при наоѓање на финансирање.
Жените, сопственички на бизниси добиваат само 7 отсто од потфатот, средства за капитални инвестиции, што е многу непропорционално со нивната улога во економијата. Покрај тоа, стапките за кредитно одобрување за жени претприемачи е 15 до 20 проценти помалку, отколку што е за мажите. Јасно е дека нешто не е како што треба.
Пристапот до капитал е од суштинско значење за растот на секој мал бизнис. Со разгледување на причините за оваа разлика, решенијата може полесно да се видат. Со толку многу способни, доверливи, деловни жени во овој свет, тоа е од витално значење за општеството како целина, да се обезбедат еднакви шанси да се направат големи нешта. Тука се главните причини зошто жените претприемачи имаат тешкотии околу добивање на инвестиции и заеми.
Вреди да се напомене дека е тешко да се влезе во старт-ап играта, без оглед на полот. Вложување на капиталистички, финансиски институции и други кредитори често ги одбиваат сите видови на претприемачи. Сметајќи на ова, во текот на
првата половина на 2014 година, од сите мали и средни претпријатија кои аплицирале за заем, само половина од нив биле одобрени за било кој износ.
Значи, додајте ги на тоа и општите предизвици на малите компании кои се соочуваат за да се обезбедат инвестиции, заедно со пречките при средба со жените, жените навистина имаат тешка задача. Не само што жените мора да покажат голем бизнис план, имаат кредит, и да покажат солиден проток на готовина, тие исто така мора успешно да се движат низ процесот, кој има тенденција да ги претпочитаат старт-ап компаниите водени од мажите.
Има проблем со профилот на успешен претприемач
Кандида Браш, професор по претприемништво во САД, има остроумно мислење во врска со една од главните причини зошто жените не добиваат финансирање - профилот на успешни претприемачи се мажи. Ако мислите на тоа, тоа е фрустрирачка вистина. Кога ги фотографирате големи луѓе од бизнис светот денес, за многумина, прва помисла се фотографиите на Марк Цукерберг и Стив Џобс.
Оттука, кога на инвеститорите им пристапуваат жени претприемачи, постои несвесна пристрасност дека тоа нема да биде толку сигурна инвестиција како за нивните машки колеги, а со тоа и не е толку финансирано. За да се реши овој проблем, Браш советува: “Време е за медиумите, едукаторите и финансиерите да препознаат дека не сите успешни претприемачи се како Џеф Безос или Бил Гејтс."
Начинот да се сруши овој неправеден стереотип за успешен претприемач е подобро да се потенцираат големите деловни жени на денешницата, како: Шер Ванг, ко-основачот на “HTC“, Аријана Хафингтон, ко-основачот на “Huffington Post“ и Бет Комсток, еден од основачите на “Hulu“ и сегашне заменик-претседател на “GE“. Ова ќе помогне да се влее во мејнстримот на ум дека лицето на успехот доаѓаат исто така и во женска форма.
Капиталистичките потфати ги поддржуваат нивните сопствени контакти
Постои тенденција вложувањето во капиталистички потфати да се прави за старт-ап водени од страна на луѓето со кои инвеститорите имаат непосредно или посредно поврзување. Проблемот со ова е дека во бизнис и политичкиот свет
мнозинството се претежно мажи.
Во светот на капиталот, каде што
89 отсто од инвеститорите се мажи, жените претприемачи се занемарувани за финансирање во корист на давање на пари на луѓето, мажи со кои имаат врска.
Со тоа надежта и можноста остануваат. Единаесет проценти од вложување во капитални проекти се жени, а фирмите со женски партнери често инвестираат во стартапи водени од жени. Клучот за жените да успеат во вмрежувањето и наоѓањето на инвеститори и кредитори е да се стави фокусот на финансирање бизниси, водени од жени.
Постојат инвеститори со ненамерна или намерна пристрасност
Приказната на
Кетрин Mиншеу ко-основачот на The Muse, е алармантен пример на беспотребните тешкотии на жените кои се во потрага за финансирање. Додека се обидувала да подигне капитал за “The Muse“, Миншеу постојано се соочувала со затворени врати, како што бројни фирми тврделе дека тие не се на пазарот за да ја рекламираат неа.
Кога таа била поупорна добила омразени одговори и тонови, одразувајќи одговори како: "Не очекувај премногу". Дури и кога била слушната таа се чувствувала дека тоа се должело на нејзиното лидерство, самодоверба и шарм, отколку како знак дека таа ефективно може да води и да го зголеми бизнисот. На крајот, Кетрин добила средства, откако претходно контактирала повеќе од 200 капитални фирми.
За малцинските жени претприемачи, проблемите дополнително се влошуваат. Црните жените поседуваат 1,5 милиони бизниси во Америка, кои произведуваат околу 44 билиони долари годишно. Сепак црните жени добиваат
само 0,2 отсто од потфат за капитални инвестиции. Постојат безброј лични искуства кои покажуваат колку лошо тоа може да биде за многу малцински жени претприемачи. Кетрин Фини, црна жена претприемач, која започнала со успешниот блог “Budget Fashionista“ изјавила: "Јас, всушност, се соочив со капиталисти кои ми кажаа дека не би направиле ништо за црна жена."
Фини, како и многу други, се соочила со дискриминација кога се обидела да добие финансирање. Вистината е дека жените од малцинствата претставуваат
најбрзо растечка група на претприемачи во САД.
Со двете ненамерна дискриминација и намерно дискриминација се ограничува пристапот на жените претприемачи кои бараат финансирање, што е евидентно дека треба да се направат напори за да се срушат овие бариери. На инвеститорите, кредиторите и другите финансиски фирми им е потребна поголема едукација за потенцијалот на жените за подобрување на бизнис светот. Бројките не лажат. Јасно е дека инвеститорите имаат поголема свест за тоа како дискриминација стои на патот на можноста и на напредокот на другите.
И покрај сето ова, иднината е светла
И покрај сите пречки со кои жените претприемачи се соочуваат, никогаш немало подобро време во историјата на САД, да се биде жена претприемач. Бројот на жени, сопственички на фирми се зголеми
на 68 проценти од 2007 година, што е многу повисоко од националниот просек од 47 проценти. Ваквите статистики продолжуваат да покажуваат напредок и да го трасираат патот напред за жените претприемачи. Но, потребно е да се направи уште повеќе.