Многу производители на автомобили тврдат дека моторот со внатрешно согорување повеќе не треба да се загрева на работна температура. Ова тврдење го оправдуваат со високите производствени стандарди по кои се произведуваат моторите, како и со изборот на материјали. Но, ако сакате долго да уживате во вашето возило, не треба да ги слушате, пишува германскиот магазин „Аутобилд“.
Секој мотор треба да се загрее, велат тие, за да се намали абењето. Ладното моторно масло обично е многу погусто и повискозно од моторното масло кое е на работна температура. При ладно палење на автомобилот, потребно е повеќе време да се испумпува маслото до лежиштата и до местото за подмачкување на моторот и турбополначот.
Ако забрзате веднаш по палењето, ризикувате недоволно подмачкување на важните делови, а потоа поголемо абење и, во најлош случај, дури и оштетување на моторот. Секако, тоа важи и за студениот старт на автомобилот во лето, но уште повеќе за зимските температури.
Како да се постапи?
Прво стартувајте го моторот, а потоа врзете го безбедносниот појас. Секој што го следи ова мало правило прави многу добро за моторот. Сепак, дури и ако маслото ги достигнало сите важни точки за подмачкување во моторот или во турбополначот, моторот не треба веднаш да се запали.
Моторот со внатрешно согорување се состои од повеќе од 1.000 делови кои се направени од различни материјали. Ова значи дека компонентите се шират со различни стапки додека се загреваат. На пример, клиповите се загреваат многу брзо со согорувањето што се случува во цилиндарот, поради што побрзо се шират.
На ѕидовите на цилиндарот, кои се дел од блокот на моторот, им треба повеќе време за ова. Јазот, односно растојанието помеѓу клиповите и ѕидовите на цилиндарот, станува премногу мал, што значи дополнително абење.
Главата на цилиндарот, исто така, често е направена од различен материјал од блокот на моторот. Ако компонентите не се шират рамномерно, може да дојде до истекување во близина на заптивката од главата на цилиндарот. Пукнатини од напрегање може да се појават и во главата на цилиндарот.
Сè додека моторот не ја достигне работната температура, вртежите во минута треба да останат во долната третина од опсегот на вртежи во минута. Се препорачува да не се дава полн гас. Греењето, од друга страна, не е добро ако автомобилот стои во место. Тогаш сите компоненти не можат да се загреат толку брзо и ефикасно како што треба.
Затоа, појдете, но не форсирајте го моторот додека не се загрее.
Извор: n1info.hr
Фото: Freepik