X
 26.09.2024 Технологија

„Мозила фајрфокс“ обвинета за следење на корисниците без нивна согласност

НОЈБ поднесе жалба до Австриската управа за заштита на податоци (ДСБ) обвинувајќи ја „Мозила“ дека тајно ја вклучила функцијата „зачувување на атрибуција на приватност“ (ППА), која го претвора прелистувачот во алатка за следење на активноста на корисниците на веб-страниците.

Во жалбата се наведува:

- Иако ова може да биде подобрување во однос на уште поинвазивното следење колачиња, компанијата никогаш не ги прашала своите корисници дали сакаат да го овозможат тоа. Наместо тоа, „Мозила“ избра автоматски да ја вклучи функцијата откако луѓето инсталирале софтвер за ажурирање.

Што претставува НОЈБ?


НОЈБ - Европски центар за дигитални права (стилизиран како „noyb“, што доаѓа од англискиот израз „none of your business“/„не е твоја работа“) е непрофитна организација со седиште во Виена, Австрија, основана во 2017 година со паневропски фокус. Коосновач на организацијата е австрискиот адвокат и активист за приватност Макс Шремс. Има цел да започне стратешки судски случаи и медиумски иницијативи за поддршка на Општата регулатива за заштита на податоците (ГДПР), предложената Регулатива за е-приватност и заштитата на приватноста на информациите воопшто.

Организацијата се занимава со широк спектар на активности поврзани со дигиталните права и приватноста на податоците на европско ниво.

Што е ППА?

„Фајрфокс“ се користи сѐ помалку, па во „Мозила“ се свесни дека треба на некој начин да заработат пари и дека им е важно да соработуваат со огласувачите, но се обидуваат да најдат поинакво решение. Тие објаснуваат дека атрибуцијата е начинот на кој огласувачите дознаваат дали нивното рекламирање е ефективно. Мери колку луѓе виделе реклама на веб-локација, а потоа ја посетиле веб-страницата на огласувачот за да направат нешто што е важно за огласувачот. Своето решение „Атрибуција што ја зачувува приватноста“ тие го објаснуваат со зборовите:

- ППА не вклучува следење на корисници од веб-локации. Наместо тоа, вашиот прелистувач е во контрола. Ова значи силни заштитни мерки за приватноста, вклучувајќи ја и можноста да се откажете.

Атрибутот за зачувување на приватноста функционира на следниов начин:

1. Веб-страниците што прикажуваат реклами може да бараат од „Фајрфокс“ да ги запомни тие реклами. Кога тоа ќе се случи, „Фајрфокс“ складира „впечаток“ што содржи мала количина информации за рекламата, вклучувајќи ја и дестинациската веб-страница.

2. Ако веб-локацијата на дестинација е посетена и направи нешто што веб-локацијата смета дека е доволно важно за да се брои („конверзија“), таа веб-локација може да побара од „Фајрфокс“ да генерира извештај. Одредишната веб-страница одредува кои реклами ја интересираат.

3. „Фајрфокс“ создава извештај врз основа на она што го бара веб-локацијата, но не го дава резултатот на веб-локацијата. Наместо тоа, „Фајрфокс“ го шифрира извештајот и го испраќа анонимно со помош на протоколот за дистрибуирана агрегација (ДАП) до „услугата за собирање“.

4. Резултатите на корисникот се комбинираат со многу слични извештаи во услугата за собирање. Веб-страницата на дестинацијата добива периодично збирен извештај. Резимето вклучува „шум“ што обезбедува диференцијална приватност.

- Овој пристап има многу предности во однос на традиционалните методи на атрибуција, кои вклучуваат многу компании кои учат многу за вашите онлајн активности. ППА не вклучува испраќање информации за вашите активности на прелистување до никого. Огласувачите добиваат само збирни информации кои одговараат на основните прашања за ефективноста на нивното рекламирање – објасниле од „Мозила“.

Во што е проблемот?

„Мозила“ забележува дека функцијата за наведување може лесно да се исклучи доколку некој не сака да учествува. Сепак, „Фајрфокс“ ја користи оваа опција без да ги информира корисниците за тоа и што е инсталирано во неодамнешното ажурирање.

- Срамота е компанија како „Мозила“ да мисли дека корисниците се премногу глупави за да кажат „да“ или „не“. Корисниците треба да имаат избор, а функцијата стандардно требаше да биде исклучена - смета Феликс Миколаш, адвокат за заштита на податоци во НОЈБ.

НОЈБ тврди дека иако оваа функција може да биде помалку инвазивна од неограниченото следење, сепак ги прекршува правата на корисниците според Општата регулатива за заштита на податоците на ЕУ (ГДПР).

НОЈБ бара „Мозила“ да ги информира корисниците за своите активности за обработка на податоци и да ги избрише сите незаконски обработени податоци на милиони засегнати корисници. Групата проценува дека „Мозила фајрфокс“ држи речиси 6 отсто од уделот на пазарот на интернет-прелистувачи, што потенцијално ќе влијае врз милиони корисници во ЕУ.

Извор: bug.hr

Фото: Freepik

Подготвил: Маја Пероска

Издвојуваме

Слични вести од Fakulteti.mk

Технологија