Во поголемиот број средни стручни училишта не се користи заштитна опрема при изведувањето на практичната настава, пишува во извештајот на Државниот просветен инспекторат
Практичната настава во средните училишта во земјава е голем проблем во македонското образование. Како слаба страна ја посочиле и просветните инспектори во последниот извештај на
Државниот просветен инспекторат (ДПИ) за квалитетот на воспитно-образовниот процес во учебната 2017/2018 година.
Инспекторите утврдиле дека во поголемиот број средни училишта понудените проектни активности и слободни часови не се во насока на проширување на знаењата на учениците од струката. Феријалната пракса во средните стручни училишта исто така несоодветно се организира и реализира.
Не се користи заштитна опрема при изведување на праксата
- Во поголемиот број средни стручни училишта не се користи заштитна опрема при изведувањето на практичната настава - пишува во извештајот.
Поради несоодветното организирање и реализирање на практичната настава на учениците во средните стручни училишта, Инспекторатот му дава насоки на МОН како да го реши проблемот:
- Министерството за образование и наука да воспостави стандарди и процедури за успешна реализација на практичната настава, Бирото за развој и Центарот за стручно образование и обука во наставните програми да предвидат критериуми и стандарди за реализација на практична настава, директорите да обезбедат услови за квалитетна реализација на практичната настава - пишува во извештајот.
Инспекторатот смета дека има и недоволна соработка на училиштата со деловната заедница и невладиниот сектор, па предлага МОН заедно со Стопанската комора на РМ и Центарот за средно стручно образование да преземат активности за вклученост на деловната заедница во процесот на организација и реализација на практичната настава во училиштата.
Нема учебници по сите предмети
Како слабост во голем дел од средните училишта, просветните инспектори ги посочуваат и слободните (незадолжителни) часови, како и проектните активности во поголемиот број средни стручни училишта. Тие се користат во функција за надополнување до полн фонд на часови на наставниот кадар, а не за проширување на знаењата, умеењата и вештините на учениците. Тие предлагаат да се изготви Правилник со кој подобро би се организирале овој тип часови.
Извор: Државен просветен инспекторат
Проблем стар со децении е и немањето учебници по голем број предмети во училиштата.
Десет средни училишта од вкупно 37, од инспекторите добија оцена делумно задоволува, 26 училишта се оценети со оцена добро, а едно со оцена многу добро.
Токму овие проблеми што се истакнати во извештајот,
неодамна за Факултети.мк ги посочија и матурантите. На нашата анкета на прашањето што би промениле во македонското образование, голем дел од нив посочија дека немаат практична настава, немаат учебници по сите предмети, како и можност за креативно изразување и поинтерактивна настава.