Детиште (англ. brat) е повеќе од збор - тоа е културен феномен што ја одбележа 2024 година.
Зборот што првично го носеше значењето на разгалено, непослушно дете, сега симболизира самосвест, хаос и уживање во животот без оглед на последиците.
Овој тренд не е само естетски, туку длабоко резонира со духот на времето каде што разликата помеѓу хедонизмот и менталниот предизвик се намалува, создавајќи атмосфера во која хаосот и забавата одат рака под рака.
Англискиот речник „Колинс“, еден од најпознатите речници, го прогласи „brat“ за збор на годината, не само поради неговото хаотично значење, туку и поради влијанието што го имаше врз глобалната култура, особено преку албумот „Crash“ на пејачот Чарли XCX, чија песна „Brat Summer“ стана вистински манифест на овој тренд.
„Brat“ како културен феномен
Пејачот Чарли XCX, кој му даде глас на овој тренд, го опишува зборот како личност која сака да се забавува, носи сомнителни одлуки, но сето тоа го доживува со голем ентузијазам и искреност.
Замислен како некој кој се чувствува како себеси, но повремено се распаѓа и потоа продолжува да ужива во животот низ сите неволји.
Од сленг до глобален тренд
Феноменот „brat summer“ стана многу повеќе од фраза или културен тренд - тоа е начин на живот кој ја најде својата публика на социјалните мрежи, од вирални танци до костим за Ноќ на вештерките и кампањи кои станаа популарни дури и во политичките кругови, како промовираниот имиџ на американската потпретседателка Камала Харис.
Речникот „Колинс“ истакнува дека зборот „brat“ е совршен за 2024 година бидејќи го одразува сето она што се случува во модерната култура: постојаната потрага по задоволство, а истовремено не можеме да ги игнорираме вознемиреноста и несигурноста.
Кој друг збор се најде во конкуренција?
Освен зборот „brat“, меѓу фаворитите беше и „brainrot“, што се однесува на неможноста да се размислува јасно поради прекумерното консумирање неквалитетни содржини на интернет, како и „ера“, кој стана синоним за одреден период во животот, популаризиран од пејачката Тејлор Свифт.
Фото: Screenshot/YouTube