Авионките седишта изминаа долг пат. Првите биле изработени од трска. Сепак денес кога би ги прашале стјуардесите, би ви кажале дека слушаат често поплаки. Дали некои седишта се подобри од другите? И уште поважно како може да го добијам тоа седиште за мене?
Секој детаљ во кабината на комерцијален авион е намерен. Типичната сина или сино-зелена нијанса се избрани според бојата на психологијата на умот, бидејќи таквите тонови имаат репутација дека се универзално прифатени и се смирувачки.
Како стјуардеса, може да се најдете во ситуација да мора да им кажете на патниците што се жалат: "Сте платиле за седиштето, а не за просторот пред него или за оградениот простор над вас." Некои од нас биле поткупувани со чоколади или бели печива“.
"Јас би сакал, ако можете да ми најдете подобро место", изјавил надежниот патник со намигнување додека посегнал да го подаде подарокот со десерти.
Вообичаено да се слушнат жалби за удобноста на седиштето, просторот за нозете, големината и се разбира, другите патници се спуштаат со своите седишта. Се слушаат шепоти дека некои седишта се подобри од другите, но дали е тоа вистина? Краткиот одговор е: Да.
Каде се наоѓа најудобното седиште? Ако сте среќни, може да добиете економско седиште, кое ќе ви овозможи функција за потпирање за лежење, неколку инчи за простор за нозете во преградено седиште или простор за излез во случај на итност.
Тоа е различна приказна во прва и бизнис класа, додека некои авиокомпании имаат надвор од традиционалните пошироки и помеки опции на седишта. Рамните легнати седишта им дозволуваат на патниците да се потпрат на седиштето и до 180 степени за удобно спиење, додека некои полулегнати седишта во модернизираните класи, познати како “агол седишта“, предизвикуваат непријатност.
"За бизнис и прва класа, клучната функција се рамни легнати седишта, а не оние кои се под агол"- вели Крис Лопинто, претседател и ко-основач на веб страната за информации за патување “ExpertFlyer.com“.
Андреј Шелтон, управен директор на веб страната за глобално пребарување на летови и патување “Cheapflights“ ги предупредува патниците да превземат мерки на претпазливост од друга крајност. "Никако не се потпирајте и не се спуштајте на седиштата напред еден ред пред просторот за излез и на самиот заден дел на авионот. Често оние кои се зад излезот имаат чудни конфигурации на прозорци. Седењето од страна во близина на авионската кујна може да биде гласно, како што авионскиот екипаж подготвува храна и пијалаци и често ќе немате тивки периоди во текот на летот. "
Каде може да седам и да имам воздушен потпирач за главата? “Може да чувствувате повеќе удари и да чекате долго кога излегувате, но задниот дел од авионот може да има помалку гужва. За повеќето авиокомпании, ќе се качете први ако седите во задниот дел, но осигурајте се дека имате место за вашиот рачен багаж. "Нешто што можете да го имате во предвид при избирање на своите места на онлајн табелата“- вели Шелтон.
Дали некои места се побезбедни од другите? Според анкетата на
магазинот “Тајм“ евиденциите за несреќи на федералнатаамериканската администрација за авијација (FAA) која датира од изминатите 35 години, средните седишта во задниот дел на авионот имаат најдобар резултат за време на несреќи. Но, ова е тешка гаранција.
“Реално гледано, не постои добро или најдобро место да се седне во авион, во смисла на превенција на повреди или стабилност во сообраќајна несреќа“- објаснува Алисон Дукет, од канцеларијата за комуникации на “FAA“.
Ако има итен случај, Лопинто укажува на излезот за итни случаи: "Колку сте поблиску до излезот за итни случаи, толку побрзо ќе се симнете од авионот“- вели тој.
Во зависност од авионот, типот на вонредна состојба, и потребите на стјуардесите, од некои патници може да биде побарано да го отворат прозорецот за итни случаи и да им понудат помош на патниците од авионот. Од патниците кои седат во близина на излез вратата за итни случаи може да биде побарано да помогнат да ја отворат вратата за време на евакуацијата или, кога вратата е отворена, да одат и да им помогнат на луѓето надвор и да им кажат да се движат подалеку од авионот.
Како може да добијам празно место до мене? "Генерално, се чини дека луѓето сакаат да бидат што е можно подалеку напред. Не е за изненадување, седиштата во задниот дел на авионот и на средината се последни останати за избирање. Средното седиште во задниот ред е последниот избор“-вели Шелтон.
Дали може да го избегнам болниот притисок во моите уши? “За жал, не постои дел од кабината кој би понудил помош за патниците кои се борат со притисок во ушите“ вели доктор Кеј Снајдер, претседател, извршен директор и ко-основач на советодавната служба на воздухопловна медицина (Amas): "На кратко одговорот е: секаде во авионот е исто во однос на притисок во увото, како што барометарскиот притисок е ист", вели Снајдер.
Што е со турбуленциите? Дали се чувствуваат помалку на одредени места? Изборот на лет кој користи поголеми авиони кои летаат на повисоки надморски височини е почеток. “Постои уште една добра вест за патниците кои сакаат да избегнат турболенции: седењето во близина на крилјата на авионот е поудобно од седењето поблиску до носот или опашката“-објаснува доктор Снајдер.
Како може да бидам послужен порано? “Услугите со храна обично започнуваат во предниот дел на кабината. Сепак, некои авиокомпании се движат со услугата во зависност од тоа дали летаат наспроти исток на запад или север против југ“ вели Лопинто.
За премиум кабините, некои авиокомпании ви озвозможуваат да направите пред-нарачка оброци на нивната веб страна. Ваквите специјалитети може да бидат вегетаријански, да исполнуваат диететски потреби (со малку маснотии, глутен) или верски (кошер), а може да се направени специјално за децата.
Услугата од напред кон назад може да е на штета за патниците кои седат во задниот дел. "Ова може да значи дека на екипажот може да им завршат производите додека да стигнат до задните седишта, иако тоа обично е само прашање на долги летови кои вклучуваат топли оброци“ - вели Шелтон. Во такви случаи, може да завршите со вегетаријанска или кошер храна која не била наменета за вас.
Каде е најтивкиот дел од авионот? Дури и пред да разгледате некои фактори како плачење на бебиња или енергични деца, кабината на авионот може да биде заглушувачко место. Амбиенталниот шум може да погоди до 105 децибели за време на полетување, и до 85 децибели на надморска висина , толку гласно како бензинскиот погон да е косилка за трева.
Иако не би сакале да седите напред за да не ги слушате разговорите на екипажот, Ендру Вонг од “SeatGuru“ препорачува да седите што е можно понапред до кабината, за да ги избегнете гласните авионски мотори. Иако седиштата кон внатрешноста помагаат, крилните седишта се за неколку децибели потивки од седиштата до прозорците.
Што може да направам за да го променам моето место пред мојот лет? За патници кои се претпазливи да не заглават во средината на седиштата, агентите за дишење, (да, тие се уште постојат) може да бидат во можност да ги водат низ процесот. Можете исто така да се само-послужите на интернет: внесете во онлајн системот кога раните пријавувања почнуваат да видите дали во последната минута, слободни места се отворени.
Совет: Кога поднесувате барање за промена на седиштето, секогаш имајте пријатен став и насмевка на вашето лице. Како што една старата поговорка вели: “Може да фатите повеќе муви со мед отколку со оцет“.
Статијата може да ја најдете на
BBC.