20.07.2024 Наука

Научниците открија како можат масните клетки да согоруваат калории

Научниците откриле „прекинувач“ кој ги одржува функциите на масното ткиво кај глувците трансформирајќи го во согорувач на калории.

Научникот Брајан Фелдман и молекуларниот биолог Лијанг Ли од Универзитетот во Калифорнија, Сан Франциско, спровеле голем број експерименти на култури на човечки клетки и глувци „конструирани“ со прекинувач за ген за кој претпоставуваа дека го регулира одржувањето на нашите маснотии.

Истражувачите успешно го трансформирале идентитетот на „длабоко складирање“ бело масно ткиво во терморегулирачка форма наречена кафеаво масно ткиво.

Кај цицачите, масните ткива обично доаѓаат во две сорти. Белата маснотија е еден вид „долгорочна штедна книшка“ за калории, заклучувајќи ги липидите под нашата кожа и околу нашите меки внатрешни органи за да служат како амортизери и изолатори.

Од друга страна, кафеавата маснотија е потемна од бројот на мобилни генератори на енергија. Иако оваа маснотија е ретка кај возрасните луѓе, неа ја имаат бебињата и цицачите кои хибернираат за да се загреат нивните заспани тела.

Бидејќи претходните испитувања на Фелдман укажуваа на улогата на протеинот КЛФ15 во метаболизмот на мастите, Фелдман одлучил да оди подлабоко и да ги утврди неговите специфични функции. За време на експериментот било откриено дека постои врска помеѓу активирањето на кафеавите маснотии и нивото на КЛФ15, при што последователната истрага откри дека рецепторот наречен Aдрб1 е критичната врска.

Истражувањето спроведено кај глувци откри дека стимулирањето на Адрб3 може да ги поттикне белите масни клетки да го променат идентитетот и да станат покафеави, што ќе го олесни ослободувањето од нивните резерви.

Наоѓањето начин да се генерира слична реакција кај луѓето со користење фармацевтски препарати може да помогне да се надминат пречките со кои се соочуваат многумина при пробивањето на нивните резерви на маснотии, без несаканите ефекти што доаѓаат со многу други пристапи.

Извор: Science Alert