Како природна последица на поврзаноста на светот, интернет-измамите во денешно време се вообичаени. Без разлика дали се работи за недвижен имот, е-трговија, финансии или што било друго, измамниците пронајдоа начини да го искористат богатството на информации достапни на интернет за да ги ограбат луѓето на најразлични начини.
Овие измами почнаа да навлегуваат и на пазарот на труд, со цел искористување на кандидатите кои се гладни за можности. Повеќето од овие обиди за измама се многу очигледни, додека некои е потешко да се забележат.
Ова се четири црвени знамиња кои ќе ви помогнат да забележите измама во однос на понуда за работа.
Процесот на аплицирање е премногу лесен
Процесот на регрутирање може да биде долг и мачен и за кандидатите и за работодавците. Значи, ако имате чувство дека процесот е премногу лесен, веројатно не е реален. Ова е особено точно ако сте добиле понуда за работа без никакво интервју или ако треба да разговарате само со една личност.
Во овој поглед, не постои јасно правило за процесот на регрутирање. Некои работодавци ќе се задоволат со вообичаената анализа на кратката биографија и неколку интервјуа за да се одреди вредноста на кандидатот. Од друга страна, некои сакаат да користат стандардизиран тест за компетентност за да обезбедат одредено ниво на способност пред да ги повикаат кандидатите на интервју.
Така што, ако добиете понуда за работа дури и без интервју на „Зум“ - тоа е дефинитивно црвено знаме. Дури и ако некој директно ве препорачал на менаџер за вработување или сте биле избрани од страна на внатрешниот тим, сепак, треба да поминете низ неколку рунди интервјуа пред да добиете формална понуда.
Ако сте нови во компанијата и целиот процес ви изгледал премногу лесен, тогаш веројатно е најдобро да ги намалите вашите очекувања.
Е-поштата изгледа сомнително
Провајдерите на е-пошта поминаа долг пат кога станува збор за безбедносните карактеристики. Но, една измама која сè уште е релативно успешна во измамувањето на луѓето и избегнувањето филтри за спам е „спуфинг“ на е-пошта.
„Спуфинг“ на е-пошта се однесува на испраќање е-пошта од адреса намерно креирана за да изгледа како официјална кореспонденција од познати компании. Ова е многу вообичаена тактика на измамниците кои ги таргетираат клиентите на финансиските институции, како што се банките или веб-страниците за е-трговија, со цел да добијат чувствителни информации, на пример, детали за најавување или финансиски детали. За жал, оваа тактика е многу честа и кај лажните понуди за работа бидејќи е многу лесно да се создаде адреса за е-пошта. Вообичаен трик е да се воведат мали варијации во официјалната адреса за е-пошта за да се привлече лековерен читател.
Овие варијации лесно се забележуваат ако веќе имате некакви податоци за бизнисот или компанијата за која аплицирате. За жал, истото не може да се каже ако никогаш не сте комуницирале со некој од таа компанија или членовите на тимот. Затоа, секогаш бидете внимателни и внимавајте на други црвени знамиња.
Бараат да ја платите опремата
Без оглед на тоа каква е вашата професија, работните места секогаш функционираат на ист начин: добивате одредена договорена сума за одредени дадени услуги. Што и да правите, никогаш не плаќајте за можноста да работите. Ако некоја компанија ви побара пари во замена за што било, тоа е сигурен знак дека сте измамени. Вообичаените тактики вклучуваат барање да платите за работната опрема, дополнителни такси за наводна обука или барања за авансно плаќање за да го „резервирате“ вашето место.
Совет е веднаш да ги прекинете сите контакти со таквите луѓе и да ги предупредите другите да не стапуваат во контакт со нив.
Бараат чувствителни информации
Не е сосема неочекувано работодавците да бараат лични податоци. Обично ќе побараат некаква форма на идентификација, особено кога вршат проверки на вашата заднина или за пополнување документи за даночни цели. Сепак, обично не го прават тоа во најраните фази на процесот. Бидете внимателни кога давате чувствителни информации, како што се вашиот број за социјално осигурување, безбедносни прашања или банкарски информации многу рано, бидејќи може да се користат за кражба на идентитет или измама.
Исто така, добра идеја е директно да контактирате со компанијата преку нивната официјална веб-страница или верификувани профили на „Линкдин“. Потврдете го идентитетот на лицето со кое разговарате и разјаснете зошто ги бара вашите информации. Никогаш не можете да бидете премногу внимателни, а легитимните компании ќе ги разберат вашите грижи.
Извор: Forbes.n1info.rs
Фото: Freepik