Замислете град голем колку Вашингтон, а цела година не забележал ниту еден смртен случај на пешак или велосипедист во сообраќајна несреќа. Токму ова му се случило на Осло, каде што официјалните лица оваа недела објавија дека во 2019 година не се случила ниедна сообраќајна несреќа во која загинал пешак или велосипедист.
Градските податоци за норвешката престолнина со население од околу 673.000 жители покажуваат драматично намалување на жртвите во сообраќајни несреќи, од 41 смртен случај во 1975 година до само еден смртен случај минатата година. Еден маж починал во 2019 година кога со возилото удрил во ограда.
Во изминативе пет години градот презел драматични чекори за намалување на сообраќајот на возила во центарот, вклучувајќи и замена на паркирањето на автомобили со ленти за велосипеди и со тротоари. Големите улици се затворени за автомобили, а метежот во сообраќајот ја зголеми цената за возење во центарот на градот, со цел да се направи поголем дел од центарот без автомобили до 2019 година.
Осло не само што го намали бројот на места каде што може да се вози автомобил туку и ја намали границата на брзината, што значително придонесува за намалување на смртните случаи.
Можеби најзабележително е што ниту едно дете под 15 години не загинало во сообраќајна несреќа во земјата во текот на 2019 година.
Еден обид што придонел за пад на смртните случаи кај децата се новите „зони на срцето“ нацртани околу училиштата во Осло, каде што официјалните лица прават физички промени на улиците за да ги заштитат учениците што пешачат и возат велосипеди до училиште, вклучувајќи и затворање на улиците за автомобилите во текот на училишните часови.
Фото: City of Oslo
Вестите за Осло доаѓаат во време кога во неколку американски градови се забележува зголемување на смртните случаи на пешаци и велосипедисти.
Зголемувањето на смртните случаи во сообраќајот во Њујорк во 2019 година најмногу се должи на зголемувањето на смртните случаи на пешаците и велосипедистите. Во Лос Анџелес, каде што повеќе од 239 луѓе беа убиени на патиштата во 2019 година, градот не само што забележа зголемување на вкупната смртност во сообраќајот оваа година, туку забележа и уште една година со голем број смртни случаи на пешаците - бројот се зголеми за 69 отсто за пет години.
Некои американски градови имаа големи успеси во 2019 година. Вашингтон, каде што застапниците организираа серија големи митинзи во текот на минатата година барајќи инфраструктурни промени на улиците, го забележа првиот пад на бројот на смртни случаи на патиштата од 2015 година. Чикаго, исто така, забележа помала стапка на загинати во сообраќајки во 2019 година отколку во 2018 година.
Но, некои американски градови сега експериментираат со зони без автомобили, што донекаде ги отсликува политиките на Осло. Њујорк ги исфрли автомобилите од 14-тата улица и ќе почне да спроведува плаќање надомест за автомобилите за влез во Менхетн до крајот на годината. Почнувајќи од 29 јануари, улицата „Маркет“ во Сан Франциско, една од најфреквентните, ќе биде забранета за приватните автомобили.
Како и да е, Осло сè уште нема прогласено победа на патиштата. Градските власти велат дека постигнувањето на целта би значело нула повреди на патиштата - а не само смртни случаи.
- Иако имаме напредок, сè уште има начин да ја задржиме смртноста на нула за сите што ги користат патиштата - вели Андерс Хартман, кој работи на политиките за пешачење и возење
велосипед во Осло.