Доколку во последно време сте патувале со авион во Европа, особено на главните аеродроми во Германија, Холандија, Франција, Велика Британија или Ирска, можеби сте ги забележале новите полабави правила кога станува збор за безбедносната проверка на рачниот багаж. Имено, на некои од контролните пунктови се поставени нови скенери за багаж, тип Ц3, па патниците на тие места немаат обврска да вадат големи електронски уреди и течности од багажот, а ограничувањето на количината на течност во поединечните шишиња од 100 мл. не се применува.
Причината за тоа е фактот што Ц3 скенерите создаваат далеку подетална 3Д слика од внатрешноста на куферот, па така вработените имаат подобар увид во тоа што носи патникот. Скенерите од овој тип значително им олеснија на патниците да се подготват за безбедносен преглед и генерално ја зголемија пропусната моќ на аеродромите каде што се инсталирани, бидејќи тие значително побрзо ја завршуваат работата. Во Даблин 90% од патниците ја поминуваат проверката во рок од 20 минути, пред сè затоа што ја намалува потребата да се извади храната од багажот пред скенирање.
Префрлањето на сертифицирани скенери од типот Ц3 не е евтино - еден таков уред чини околу осум пати повеќе од стандардниот рендген скенер, а трошоците за одржување и користење се четири пати повисоки. Сепак, придобивките што ги носат покажуваат дека инвестицијата вреди. Иако големите аеродроми почнаа да инвестираат сè повеќе во оваа технологија и со тоа да го подобруваат искуството за патување, регулаторите на ЕУ ја добија идејата и одлучија да ги заострат правилата.
Европската комисија објави документ кој ја толкува примената на постојната регулатива, во која се наведува дека таа сепак мора да важи за аеродромите со нови типови скенери за багаж. Значи, без разлика дали некаде се користи класичен или скенер од типот Ц3, постоечкото ограничување ќе важи за рачниот багаж - на патниците ќе им биде дозволено да носат течности, аеросоли и гелови во поединечни пакувања до максимум 100 мл. Вкупната дозволена количина на течност ќе биде еден литар. Сето ова мора да биде спакувано во проѕирна пластична кеса која може да се затвори.
Скенери за рачен багаж од овој тип користат КТ технологија и напредни алгоритми, кои овозможуваат највисоки нивоа на откривање експлозиви, со многу ниска стапка на лажно позитивни отчитувања. Новиот безбедносен систем е дизајниран да открива цврсти и течни експлозиви, како и рачно изработени експлозивни направи, со подобро искуство за патниците, што овозможува проверка на течностите и електрониката додека тие остануваат во кабиниот багаж.
КТ или компјутерска томографија во овој случај е метод сличен на оној што се користи во медицината. Тоа е компјутеризирана напредна процедура за снимање на рендгенски зраци, во која тесен зрак на Х-зраци се насочува и брзо се ротира околу објектот, произведувајќи сигнали кои се обработуваат од компјутер и генерираат повеќе пресеци на снимениот објект. Резултатот е тридимензионална детална слика на внатрешноста на багажот, каде материјалите и супстанциите може да се разликуваат според нивната релативна густина.
Новото толкување ќе стапи на сила на 1 септември, па аеродромите, кои инвестираа значителни пари во технологијата за скенирање во последните години, ќе мора да применуваат (за нив непотребни) ограничувања. Правилата важат за сите аеродроми во Европската економска област, односно во ЕУ, Норвешка, Исланд, Швајцарија и Лихтенштајн. Асоцијацијата на аеродроми „АЦИ Европа“, соопшти дека оваа промена го поништува нивниот напредок и инвестициите во технологијата и го намалува квалитетот на патничкото искуство.
-Иако беше замислена како привремена, оваа мерка не доаѓа со временска рамка за нејзино укинување - се жали споменатото здружение и ја повикува Европската комисија и земјите-членки на ЕУ, да донесат план за укинување на рестрикциите, со што би „ вратиле вербата во системите за сертификација на ЕУ за безбедносна опрема во воздухопловната индустрија“.
Извор: bug.hr
Фото: Freepik