Користењето телефон додека возите е еден од главните проблеми и водечка причина за сообраќајни несреќи. Иако земјите низ светот во своите сообраќајни закони забрануваат употреба на телефони (освен во случај на користење телефон без раце), бројот на возачи кои сè уште ги користат е загрижувачки.
Па, како да се натераат возачите да не посегнуваат по својот телефон додека возат?
Во рамки на истражување спроведено од група научници во соработка со осигурителната компанија „Прогресив“ биле тестирани различни стратегии и открило две кои биле најефективни. Уште поинтересно, ефектите биле видливи и по завршувањето на истражувањето.
Во истражувањето биле вклучени 1.653 корисници кои биле запишани во програмата „Прогресив снепшот“, апликација за паметни телефони која открива употреба на телефон додека возите. Пред почетокот на истражувањето, сите учесници во просек користеле повеќе од 6,4 минути паметен телефон на час додека возеле.
Возачите биле поделени во пет различни групи, а секоја група добила различен „третман“ за спречување да ги користат своите паметни телефони додека возат. Од едукација за проблемот, преку едукативни материјали и усно ветување дека помалку ќе го користат телефонот додека возат, до натпревари и финансиски стимулации.
Донекаде очекувано, највисоки перформанси биле забележани во групите кои учествувале на натпревар (каде што биле формирани ранг-листи со најдобри резултати) и во оние кои добиле финансиска стимулација (на крајот на тестот можеле да земат нешто повеќе од 15 долари). Во овие групи е забележано намалување на користењето на телефон при возење за цели 20,5 отсто (во натпреварувачката група) и дури 27,6 отсто (во групата на која ѝ биле ветени пари).
Така, плаќањето на возачите со конкурентна компонента се покажало како најефективниот начин за намалување на употребата на паметни телефони додека возачите возат. А што е уште поинтересно, овој ефект траел и по завршувањето на истражувањето.
Примената на типични елементи на играта (на пример, бодување, натпревар со други, правила на играта) во други области на активност, не е ништо ново. Некои производители на автомобили веќе имаат вградено слични аспекти во интерфејсите на нивните хибридни и електрични возила, токму за да ги поттикнат и научат возачите да возат поефикасно.
Сепак, се чини дека воведувањето на такви карактеристики и понудата на награда за најдобрите возачи во вид на враќање на дел од премијата за осигурување или попуст при плаќање на следната премија би било вредно и за осигурителните компании. Затоа што, покрај тоа што возачите би возеле поконцентрирано и побезбедно, тоа би се исплатело и финансиски, а осигурителните компании веројатно би морале да исплатат помал надомест.
Извор:
Zimo.dnevnik.hr
Фото: Freepik