Генеративните алатки за вештачка интелигенција, како што е „Чет-ГПТ“ на „Опен АИ“, овозможуваат пораст на лажни онлајн прегледи, ја намалуваат довербата на потрошувачите и ги предизвикуваат производителите да ја задржат автентичноста, велат експертите и групите за набљудување. Овие алатки им овозможуваат на измамниците брзо и во голем обем да создаваат лажни критики и рецензии, што ја комплицира борбата против измамите, проблем што веќе преовладува на платформи како „Амазон“.
Лажните рецензии одамна се проблем, често се тргуваат во приватни групи на социјални медиуми, или се охрабруваат од компании со награди како подарок картички. Сепак, алатките за вештачка интелигенција го ескалираа проблемот.
- Тоа е навистина добра алатка за овие измамници - изјавил Мори Блекман, инвеститор и советник на технолошки стартапи, кој го прегледа истражувањето на компанијата „Транспаренси“.
Нивната неодамнешна анализа на 73 милиони рецензии во домашни, правни и медицински услуги, покажала дека 14 отсто веројатно се лажни, а 2,3 милиони покажуваат јасни знаци дека се создадени преку вештачка интелигенција. Проблемот се влошува за време на празничната шопинг-сезона, време кога потрошувачите многу се потпираат на прегледите.
Рецензиите генерирани од вештачката интелигенција опфаќаат различни индустрии, од е-трговија, до услуги како медицинска нега и поправки на домови. Тие, исто така, се инфилтрираат во продавниците за апликации. Во август, „Дабл верифај“ објави пораст на рецензии генерирани од вештачка интелигенција што се користат за промовирање лажни апликации. Овие рецензии често ги доведуваат во заблуда корисниците да инсталираат апликации што „крадат“ уреди или ги бомбардираат со реклами.
Во меѓувреме, платформите како „Амазон“ се соочуваат со предизвици во откривањето на прегледите генерирани од вештачката интелигенција. Макс Сперо, извршен директор на „Панграм лабс“ (компанија посветена на заштита на платформи и други бизниси од нападот на измама генерирана од вештачка интелигенција) истакнал дека многу од овие прегледи изгледаат детално и добро конструирани, што им отежнува на корисниците да ги препознаат.
Технолошките компании ги засилуваат напорите во борбата против измамата со рецензиите. „Амазон“ и „Трастпајлот“ дозволуваат рецензии со помош на вештачка интелигенција, доколку одразуваат вистински искуства, додека другите платформи спроведуваат построги правила барајќи од корисниците да пишуваат оригинална содржина.
Сепак, забележувањето лажни рецензии станува сè потешко. Експертите ги советуваат потрошувачите да бараат премногу ентузијастички јазик, повторување на имињата на производите и клишеа информации. Рецензиите генерирани со вештачка интелигенција често прикажуваат структуриран, долг текст со „празни дескриптори“ и генерички термини. И покрај овие индиции, студиите, вклучително и онаа спроведена од професорот Балаз Ковач од Универзитетот „Јејл“ во САД, посочуваат дека корисниците имаат тешкотии да ги разликуваат рецензиите напишани од луѓе од оние генерирани од вештачката интелигенција.
Извор: zimo.dnevnik.hr
Фото: Freepik