Креативноста не е светилка што се вклучува, ниту удар од молња. Според ново истражување, потребно е повеќе време за да се реализираат добрите идеи.
Во два експеримента истражувачите тестирале како стимулативните мерки може да помогнат во креативниот процес и како сето тоа се одвива со текот на времето. Потоа развиле „ефективна формула“ што ги покажува добивките од создавање изобилство идеи, а потоа се оддалечува за да им овозможи да „легнат“.
- Креативноста не е моментална. Ако иницијативите промовираат доволно идеи како семе за мисла, креативноста ќе се појави на крај - вели Стивен Качелмајер, коавтор на истражувањето.
Фото: REUTERS/Alexandre Meneghini
Идни вештини
Отклучувањето на оригиналноста станува сè поважно бидејќи технолошките достигнувања ги преобликуваат контурите на нашиот животен век и ги редефинираат работните места на милиони работници низ светот. Извештајот за иднината на работните места на Светскиот економски форум проценува дека повеќе од половина од вработените повторно ќе бараат вработување до 2022 година.
Вештините во новите технологии се само еден дел од равенката, а се зголемува побарувачката за таканаречените „меки“ или „човечки“ вештини, како аналитичко размислување, иновации, активно учење и креативност.
Ако креативноста биде многу поценета во иднина, што открива ова најново истражување за најдобрите начини за нејзино негување?
Качелмајер и неговите колеги Лора Ванг и Мајкл Вилијамсон од Универзитетот во Илиноис од учесниците во истражувањето побарале да создадат ребус загатки во кои зборовите, фразите или изреките се претставени преку комбинација на слики и букви.
Некои учесници биле платени според бројот на идеи што ги генерирале, додека други само за идеи што задоволувале стандард за креативност, а трета група била платена со фиксна плата, без оглед на квалитетот или квантитетот на идеите. По 10 дена оние што биле платени според бројот на идеи покажале „посебна предност за креативност“ и во квалитет и во квантитет.
Истражувачите заклучиле дека периодот на инкубација бил клучен за успехот: комбинирањето на многу идеи и паузата за одразување е главната тактика. Што се однесува до траењето на паузата, што било истражено во вториот експеримент, тие заклучиле дека паузата од околу 20 минути - дури и само кратка прошетка, резултирала со повеќе и подобри загатки.
- Треба да се одморите, да паузирате и да се одделите од задачата - изјави Качелмајер.
- Рецептот за
креативноста е да се обидувате и да доживеете чувство на фрустрација бидејќи ништо нема да се случи. Релаксирајте се, седнете, па потоа ќе се случи - додава тој.