Предлогот за создавање на најголемиот автопат во Германија предизвика бурни реакции, при што критичарите се плашат дека „монструозноста“ ќе ги зголеми емисиите на штетни гасови, ќе го влоши загадувањето со бучава и ќе им наштети на живеалиштата со биолошка разновидност.
Се планира проширување на делот од А5 надвор од западниот град Франкфурт - на 10 ленти со проценета цена од 1,1 милијарди евра. Додека поддржувачите велат дека е неопходно да се справат со очекуваното зголемување на сообраќајот на делови од автопатот во Германија, овој предлог предизвикува вознемиреност и поради зголемената загриженост за климатската криза.
Ханс Кристоф Стоудт од групата за борба против планот ја опишал идејата како „целосно луда“, додавајќи дека така ќе се создаде „чудовиште“.
- Германската влада се обврза да ја направи Германија климатско неутрална до 2045 година... и истата влада планира тука да догради автопат со 10 ленти. Треба да го прошириме јавниот транспорт и драстично да го намалиме приватниот, моторизиран транспорт управуван од фосилни горива - изјавил тој.
Погодениот дел, кој се протега на околу 30 километри од раскрсницата во близина на градскиот аеродром до градот Фридберг на север, моментално има шест или осум ленти. Студијата тврди дека продолжувањето е потребно поради претстојното зголемување на обемот на сообраќајот.
Патот A5 би имал околу 200.000 автомобили дневно до 2030 година, според студијата. Но, покрај потенцијалниот пораст на емисиите, Стоуд наведува и низа други проблеми кои би биле предизвикани од проширувањето на автопатот.
Куќите блиску до автопатот ќе треба да се урнат за да се отвори простор за дополнителни ленти, рекол 69-годишникот, кој живее во областа Гришхајм во Франкфурт, во близина на автопатот. Активистот Ханс Кристоф Стоод се бори против предлогот за проширување на автопатот.
- И покрај високите бариери што ја обложуваат страната на автопатот со цел да се намали бучавата, постојаниот татнеж во сообраќајот е веќе над дозволеното ниво и само ќе се влоши со продолжувањето на патот - рекол Стоудт.
Градските власти на Франкфурт се против проширувањето на 10 ленти, а од владата на покраината Хесен - каде што се наоѓа Франкфурт - истакнале дека не се противат на идејата, но во случај патот да биде покриен со некаков вид заграден простор за да се намали бучавата.
Сепак, конечната одлука е на Министерството за транспорт во Берлин, кое е предводено од партијата ФДП. Портпаролката на министерството рекла дека ќе се земат предвид и влијанијата врз природата, загадувањето на воздухот и бучавата. Но, проширувањето не е исклучено.
Извор: phys.org
Фото: Freepik