Националната океанска и атмосферска администрација (НОАА) редовно испраќа авиони во центарот на ураганите за да ги проучуваат и да направат точни прогнози за нивниот развој. Користејќи два авиона со име „Кермит“ и „Мис Пиги“, експертите собираат податоци од самото око на ураганот.
- Радарите на опашката и под телото на авионот П-3 го скенираат ураганот вертикално и хоризонтално, обезбедувајќи им на научниците и прогнозерите увид во реално време. Авионите П-3 можат да фрлаат и сонди наречени батитермографи кои ја мерат температурата на морето - велат од НОАА.
Овие авиони неодамна биле искористени за следење на ураганот „Берил“, кој стана најраниот ураган на Атлантскиот Океан од петта категорија, забележан откако овој месец ја зголеми јачината.
Летањето низ урагани не е препорачливо
- Невозможно е прецизно да се симулира пробив низ очниот ѕид на ураганот. Тоа е искуство кое може да се доживее само во вистинска бура, кога ќе го почувствувате одговорот на авионот, карактеристиките на летот, координацијата на екипажот и висцералниот одговор додека пробивате ѕид од ветер и дожд - објаснува Скот Прајс, командант на НОАА центарот за урагани.
Покрај опремата во авионот, тимот лансира и цевчести сензори познати како „дропсонди“, кои испраќаат податоци назад до авионот додека паѓаат кон океанот.
- Ние користиме капки за мерење на температурата, влажноста, притисокот и брзината на ветерот и испраќаме податоци на секои 4,6 метри до површината на океанот. Сите тие податоци одат до Националниот центар за урагани и центрите за модели, за да се добие подобра претстава за атмосферата - објаснува Џејсон Данион, истражувачки метеоролог од Универзитетот во Мајами.
НОАА ги користи овие податоци за да ги предвиди патеката и интензитетот на ураганите. Иако спектакуларно, нивното истражување не е поттикнато од желбата за панорамски поглед, туку за подобрување на безбедноста и точноста на прогнозите.
Извор: klik.hr
Фото: YouTube screenshot