Како што Европа почнува да ги олабавува мерките поттикнати од пандемијата, политичарите расправаат за новите финансиски стимулации што би помогнале за зајакнување на економијата откако ќе се дозволи патувањето насекаде.
Еден ваков предлог, објавен од страна на економскиот истражувачки центар, Виенскиот институт за меѓународни економски студии, вклучува план за ултрабрза мрежа за воз што ќе ги поврзува европските метрополи и ќе го намали времето за патување.
Планот предлага четири главни рути:
- Од Даблин до Париз, со фериботска врска помеѓу Корк, Ирска и Брест, Франција;
- Од Лисабон до Хелсинки, низ Полска и Балтикот од јужна страна и Стокхолм и Копенхаген на север;
- Од Брисел до Валета, Малта;
- Од Берлин до Никозија (Лефкозија), Кипар, со фериботска врска помеѓу Пиреја и Пафос во Грција низ Виена, Австрија и Софија, Бугарија.
Фото: Unsplash
Со намалување на потребата за летање, како и бројот на возила на патиштата, овој предлог може да помогне да се намали јаглеродот во Европа и притоа ќе ги поврзе градовите и потенцијалните земји-членки на Европската Унија, особено во југоисточниот дел од континентот.
- Намалувањето на половина од домашните воздушни патувања на ЕУ има потенцијал да ги намали емисиите на СО2 во глобалната комерцијална авијација за околу четири-пет процентни поени - се вели во извештајот на Институтот.
Фото: Unsplash
Европа веќе има неколку брзи
железнички врски, како таа помеѓу Париз и Стразбур во Франција и Мадрид и Барселона во Шпанија, но овие се национални проекти, а мал дел можат да достигнат брзина од 300 километри на час. Бидејќи железничката пруга се појавува низ одделни земји, мрежата е фрагментирана, со различни мерачи, видови електрификација и височина на станицата.
Ако може да се постигне брзина од 250 до 350 километри на час, ова ќе им овозможи на патниците да го преполоват тековното време на железничкото патување, на пример, од Париз до Берлин за околу 4 часа, со што воздушните патувања за голем дел од интраевропскиот патнички транспорт ќе бидат надвор од употреба, се вели во извештајот.
Извор:
Lonely Planet