19.09.2024 Наука

Пред 466 милиони години Земјата можеби имала прстен сличен на Сатурн

Истражувачите откриле јасни индикации дека Земјата можеби имала прстенест систем пред стотици милиони години. Неодамнешното откритие го предизвикува разбирањето на античката историја на Земјата.

Тие го изјасниле ова тврдење откако проучувале повеќе од десетина кратери од удар на астероиди на Земјата. Истражувачите проучувале 21 таков кратер, кои се случиле пред речиси 500 милиони години. Сите овие кратери се наоѓаат на 30 степени од екваторот, и покрај тоа што над 70 отсто од континенталната кора на Земјата е надвор од овој регион, аномалија што конвенционалните теории не можат да ја објаснат, тврдат истражувачите.

Додека астероидот минувал во рамките на Земјата, тој се распаднал, формирајќи прстен од остатоци околу планетата - сличен на прстените што се гледаат околу Сатурн и другите гасни џинови денес, според истражувачите.

- Во текот на милиони години, материјалот од овој прстен постепено паѓал на Земјата, создавајќи удари од метеорити забележани во геолошките записи. Гледаме и дека слоевите во седиментните карпи од овој период содржат остатоци од метеорит. Она што го прави ова откритие уште поинтригантно се потенцијалните климатски импликации од таков прстенест систем - истакнал водечкиот автор на студијата, професорот Енди Томкинс од Факултетот за земја, атмосфера и животна средина при Универзитетот „Монаш“.

Студијата посочува дека прстенот можел да фрли сенка на Земјата, блокирајќи ја сончевата светлина и придонесувајќи за значаен глобален настан за ладење познат како Хирнантиева ледена куќа. Овој период е препознаен како еден од најстудените во последните 500 милиони години од историјата на Земјата.

Томкинс тврди дека идејата оти прстенест систем може да влијае врз глобалните температури додава нов слој на сложеност на нашето разбирање за тоа како вонземни настани ја обликувале климата на Земјата. Нормално, астероидите удираат на Земјата на случајни локации, така што гледаме кратери од удари рамномерно распоредени над Месечината и Марс, на пример.

Истражувачите тврдат дека импликациите на ова откритие се протегаат надвор од геологијата, поттикнувајќи ги научниците да го преиспитаат поширокото влијание на небесните настани врз еволутивната историја на Земјата. Исто така, ова покренува нови прашања за потенцијалот за други древни системи на прстени кои би можеле да влијаат врз развојот на животот на Земјата.

Извор: interestingengineering.com