Британскиот портал „Аутокар“ секоја година тестира десетици нови автомобили. Сега ја искористил својата голема база на податоци за да создаде интересни статистички податоци - оние за „дебелеењето“ на автомобилите што пристигнуваат на пазарот.
Според порталот, за само седум години, од 2016 до 2023 година, просечниот нов автомобил тежи речиси 400 килограми повеќе. Пред осум години просечната тежина на автомобил на тестовите на „Аутокар“ изнесувала 1.553, а лани дури 1.947 килограми. Тие го припишуваат тоа на зголемувањето на трендовите, како што се електрификацијата и зголемената побарувачка за теренци.
На пример, просечниот теренец тежел 1.722 килограми во 2016 година, а биле тестирани вкупно 16. Минатата година биле тестирани 24, со просечна тежина од 183 килограми повеќе од 2016 година. Сепак, теренците и сличните автомобили порано беа значително потешки од просечните, а сега оваа разлика е намалена, што открива уште еден „виновник“ за зголемувањето на масата – електрификацијата.
Минатата година просечниот електричен автомобил со батерии тежел 1.991 кг, што е околу 100 килограми повеќе од просечниот автомобил со мотор со внатрешно согорување. Ако хибридите се исклучат од пресметката, просечната тежина се намалува за 150 кг.
Долгорочниот тренд, забележан од почетокот на векот до денес, е нагорна крива без знаци на запирање. Веќе во првиот квартал од оваа година просечната маса на тестираниот нов автомобил надминува 2 тони и изнесува дури 2.087 килограми, а тешко дека ќе се зголеми дополнително до крајот на годината. На пример, неодамна претставеното „бе-ем-ве M5“ кога е празно тежи околу 2,5 тони и е потешко од многу модерни теренци.
Извор: autonet.bug.hr
Фото: Freepik