Бидејќи над 1,5 милијарда ученици низ светот не посетуваат настава во училиштата поради пандемијата на коронавирусот, земјите со сите сили се трудат да обезбедат услови за далечинско учење. Една од нив е и Турција.
- Направивме светски успех. Во однос на далечинското учење обезбедивме национално образование за сите свои граѓани - изјави министерот за образование Зија Селчук.
Тој додаде дека
Турција ќе продолжи да инвестира и да ја зајакнува својата инфраструктура.
- Го правиме ова со цел турскиот образовен систем да се трансформира и ажурира според околностите - додаде тој.
Според податоците собрани од „Агенција Анадолија“, новиот вирус го попречува образованието во 184 земји за над 1,5 милијарда ученици - 87 отсто од учениците низ светот.
Додека многу земји ги затворија училиштата во обид да се спротивстават на вирусот, Турција и Кина беа меѓу ретките земји што веднаш почнаа со образование преку интернет и далечинско учење. 18 милиони ученици во земјата добиваат часови преку интернет и телевизија, преку Националната информациска мрежа и јавниот радиодифузер ТРТ ЕБА.
Фото: Pixabay
ЕБА гарантира дека секој студент може да има пристап до квалитетно образование, вели Селчук.
- Дете во Измир и дете во селото Ширнак, или дете во малата област во Урфа може да ги имаат истите образовни можности и да добијат образование без социо-економски пречки. Обезбедуваме еднакви стандарди за учениците и за наставниците во сите делови на Турција - изјави министерот, додавајќи дека училиште во град и училиште во планински предел сега се само на еден чекор оддалеченост.
Учениците имаат пристап до 1.600 лекции и повеќе од 20.000 интерактивни содржини. Најдобрите три мобилни оператори во Турција им обезбедуваат на студентите 8 гигабајти бесплатен интернет за да имаат пристап до часовите на интернет.
ЕБА ќе се надградува секој ден со нови апликации, изјави министерот. Покрај стандардната програма, во системот веќе се интегрирани уметноста, спортот и научните активности.
- Нашите ученици можат да се чувствуваат безбедно и да бидат уверени дека целиот овој процес е под контрола на нашата влада. Формираме центар за контрола на ЕБА за решавање проблеми што се јавуваат како резултат на користење на системот од милиони деца. Имаме технички тимови што работат 24/7 за веднаш да се решат проблемите - објаснува Селчук, велејќи дека има недостатоци, но тие наскоро ќе бидат решени.
Исто така, министерството за образование формира центар за психо-социјална поддршка за учениците и нивните семејства за да се олесни влијанието на пандемијата. Кол-центарот е составен од советници и нуди совети за сите видови психо-социјални потреби на децата.
- Покрај тоа, има видеа направени од експерти за родителите во врска со специјалното образование за децата со аутизам и хиперактивност - посочи министерот.
Селчук има совет за родителите и учениците.
- Нашите деца треба да читаат книги во текот на овој процес. Не заборавајте дека секоја книга ќе придонесе за вашата идна кариера, семеен живот и пријателства. Гледајте филмови, слушајте квалитетна музика и избегнувајте социјални медиуми - додаде министерот.
Платформата содржи учебници, интерактивни книги, апликации и тестови, како и видеа со интерактивна содржина, истражувања, резимеа, инфографикони, проектни документи, содржини за наставници и многу повеќе. Во системот се достапни најмалку 5.000 книги и 240.000 прашања што наставниците можат да ги користат.
Системот тестира и часови во живо, каде што наставниците ќе можат да одржуваат часови во живо, со над 2,7 милиона ученици вклучени во тестирањето што треба да покаже колку ќе бидат ефикасни.