Претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, најави дека ќе предложи измена на регулативата за стандарди за емисија на јаглерод диоксид за патнички и лесни комерцијални возила овој месец, со цел да се избегне производителите да плаќаат високи казни во случај на непочитување.
Според регулативата донесена во март 2023 година за затегнување на стандардите за емисија на CO2 за нови патнички автомобили и нови лесни комерцијални возила, од почетокот на оваа година до 2029 година сите производители мора да ги намалат просечните емисии за 15 проценти во однос на 2021 година, а потоа за 55 проценти за нови автомобили и 50 проценти за нови комби-возила за периодот 2030-2034, и за 100 проценти од 1 јануари 2035 година.

Многу производители, во време на значителна технолошка трансформација, притисок за електрификација што возачите сè уште не ја прифатиле целосно, закани од трговски војни и општата неизвесност во автомобилската индустрија, нема да ги исполнат овие цели оваа година, поради што се соочуваат со огромни казни кои можат да достигнат и до 15 милијарди евра. Затоа, Комисијата ќе предложи малку пофлексибилни правила за да им се даде на производителите повеќе време да ги исполнат овие цели.
Новата промена ќе се состои од земање предвид на емисиите на јаглерод диоксид во текот на три години, од 2025 до 2027 година, наместо само една година. Ова ќе им даде повеќе време на производителите кои доцнат во усогласувањето, а истовремено ќе ги награди оние што веќе го направиле тоа.
Комисијата ќе објави акционен план за автомобилската индустрија за да му помогне на овој клучен сектор да се електрифицира што е можно побрзо и успешно да се справи со кинеската конкуренција.
Европската комисија ќе претстави пакет предлози кои покажуваат дека ќе има релаксирање на еколошките стандарди, како и мерки за намалување на трошоците за енергија и зајакнување на секторот за чиста технологија.
Станува збор за интервенции во новите правила за стандардите на синџирот на снабдување, од заштита на животната средина до заштита на човековите права, кои беа усвоени пред само неколку месеци, но сега се напаѓаат дека се премногу предизвикувачки за компаниите.
Постојат два главни текста на удар од ЕУ: Директивата за известување за корпоративна одржливост (ЦСРД), која бара од големите компании да им дадат на инвеститорите и другите „заинтересирани страни“ информации за нивните влијанија и емисии врз климата, како и чекорите преземени за нивно ограничување.
Во нацрт-документот на ЕУ се вели дека компаниите мора да известуваат за синџирите на снабдување на секои пет години, наместо годишно, што „значително ќе го намали товарот“. Се додава дека Комисијата ќе ги принуди поголемите компании со повеќе од 1.000 вработени да се усогласат.

Измените најверојатно ќе бидат жестоко дебатирани во Парламентот на ЕУ, при што некои од пратениците се противат на олеснувањето на правилата за заштита на животната средина, иако некои либерали изјавиле дека ги поздравуваат промените.
Климатските групи се противат на олеснувањето на правилата
- Менувањето на насоката сега би било многу штетно за компаниите кои го предводат патот во нивната посветеност на одржливоста и почнаа да инвестираат пари и ресурси во усогласување со законодавството - вели Амандин ван ден Берге од еколошката невладина организација „Клајент ерт“.
Брисел инсистира дека останува посветен на своите еколошки цели и климатска неутралност до 2050 година. Откако Трамп го отфрли притисокот на неговиот претходник за поддршка на инвестиции во чиста технологија, Брисел верува дека постои можност за Европа.
- Фактот што САД сега се оддалечуваат од зелената агенда не значи дека ние би го направиле истото. Сосема спротивно. Тоа значи дека треба да се засилиме - истакнал еврокомесарот за енергетика Ден Јоргенсен.

Претставниците на бизнис-секторот во Брисел изразиле загриженост дека конкретните мерки за намалување на трошоците за енергија може да дојдат предоцна. На пример, тие посочиле дека протечениот документ вели оти Брисел ќе ги реформира правилата за државна помош до јули и дека законски предлог за намалување на времето на чекање за дозволи за проекти за обновлива енергија ќе биде поднесен на крајот од 2025 година.
Извор: jutarnji.hr
Фото: Freepik